Alvas födelsedagskalas!

Publicerat: 2012-02-01 Kl: 21:42:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |





Äntligen har jag hunnit gå igenom bilderna från Alvas tvåårskalas från förra helgen! Tyvärr var det flera barn som blev sjuka under söndagen och fick ställa in i sista sekunden, men magsjuka är ju inget man kan styra över och det blev ett jättemysigt kalas ändå. Alva hade pratat flera dagar om kalas, tårta och paket, helst paketen tyckte hon var väldigt viktigt. Iallafall att få riva upp papperet på dem, innehållet gillar hon vad det än är. Jag hade köpt nya sockar till henne idag och visade påsen när vi kom hem, "pakeet" skrek Alva glatt och blev jätteglad över sina nya sockar (Ja hon räknar tydligen påsar också som paket, huvudsaken hon får öppna och det är till henne..). Skönt så länge som hon nöjer sig med ett par sockar och inte kräver typ en egen dvdspelare eller nåt haha..






Uggletårtorna var himla roliga att göra, synd att det inte var så många som kunde äta eftersom hälften av gästerna var allergiska, men det gick lika bra med fruktsallad och havreglass! Någon bad om en beskrivning hur jag gjorde, men jag utgick bara från fantasin och använde mig av färdigkavlade marsipanlock som jag sen dekorerade med passande godis. Alva tyckte dock att det var godare med glassen och jag håller faktiskt med. De blev lite torra trots en massa grädde inuti, men om tio år när vi kollar tillbaka på bilderna har vi glömt det för länge sen och ser bara hur goda de faktiskt ser ut att vara!





Tjejerna var så himla gulliga tillsammans, en riktig liten tjejmaffia (ja killarna var ju sjuka..). Sen blev det massor av lek i Alvas rum efter fikat, och den nya diskbänken var lika populär hos Hedvig tio månader som hos Molly tre år. Den är faktiskt så fin att den förtjänar ett helt eget inlägg lite senare. Nån gång.


Imorgon väntar vi besök av Stella som ju tyvärr var sjuk när kalaset gick av stapeln, men vi har sparat både ballonger på dörren och bullar i frysen så Alva blir nog himla nöjd över att få kalasa ännu lite mer!




Kommentarer
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Ser ut som ett härligt kalas! :)



Kram kram!

2012-02-01 @ 22:48:19
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Bettan

Härliga bilder, måste varit ett toppen kalas :)



Kram

2012-02-02 @ 21:27:29
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Emma | Emmas bakblogg

Fina bilder och en fin blogg du har :)

2012-02-05 @ 16:02:51
URL: http://parlsocker.blogg.se/
Postat av: Janni

Bilerna är underbara. Har tittat in här flera gånger sedan jag såg dig på blogg.se och har verkligen fastnat för din inredning och vackra bilder. Särskilt i barnrummet.

Var kommer den vackra lilla kannan ifrån som hon har i sitt kök? Är det porslin?



Sen undrar jag ju såklart över uggletårtorna. Underbara. Hur gjorde du? Kan du lägga upp guide och recept?

KRAM! från en ny läsare, Janni från Karlstad

2012-02-21 @ 17:08:58
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0