Grillkväll!

Publicerat: 2012-08-18 Kl: 23:37:51 | I kategori: Allmänt |





Att ta föräldraledigt den här veckan så att jag fick fem istället för fyra veckors semester var nog det bästa beslutet jag tagit i sommar. Efter att jag förra veckan suckade över att hösten redan kommit så har den här veckan blivit den bästa på hela sommaren, helt plötsligt har det varit sol och tjugo grader varje dag! Jag och Alva har hängt på badstranden varje dag tror jag, så himla härligt. Jag får ett sånt lugn i kroppen av att vara vid vattnet, helt underbar vecka! Däremot har Alva fått för sig att hon inte vill sova på kvällarna därav min lilla bloggpaus. Istället för att sitta vid datorn har vi varit ute och gått med vagnen sent varje kväll för att få henne att somna, bra för kroppen och motionen men mindre bra när man är trött själv och bara vill ligga i soffan..

Igår hade vi iallafall en supertrevlig grillkväll på gården med några grannar! Det bor flera barnfamiljer här varav flera barn är lika gamla som Alva så hon har redan fått flera kompisar på gården som hon leker med. Kvällen blev helt perfekt, strålande sol, god mat och snälla barn! När det började mörkna så gick vi mammor ut och gick en sväng med vagnarna så att barnen skulle somna, och sen sov de vidare i vagnarna på gården medans vi vuxna satt ute och hade trevlig resten av kvällen! 






Finaste Alva ♥ Nej nu är det nog dags för mig att gå och sova, ögonen svider av trötthet (och att jag fick solkräm i ögonen på stranden, ej att rekommendera..) och jag måste bara läsa ut boken jag håller på med! Johan Theorins Sankta Psyko, rekommenderas verkligen till alla bokslukare där ute!


 

Kommentarer
Postat av: Sofia - mamma till Amanda och Olivia

Vilka fina bilder! Det är mysigt med grillkvällar med grannarna, och så roligt att det bor flera barn i Alvas ålder på gården. :)

2012-08-19 @ 00:40:55
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: kiwiberries

underbart! blev riktigt sugen på att grilla nu dessutom. ser ut som ni hade det jättetrevligt!

2012-08-19 @ 07:41:22
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Mysiga bilder! Här hemma är ungarna vaken längre nu också .. men det hör sommaren och ledigheten till :)
Kram

2012-08-19 @ 19:05:27
URL: http://www.elinteg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0