Sjukdomar och Småfolk..

Publicerat: 2012-04-24 Kl: 11:45:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |


Jag tänkte bara kika in här snabbt och visa att vi lever, men pigga är vi inte. Jag har fått bihåleinflammation vilket gör så ont att jag bara vill gråta, och stackars Alva som varit förkyld i flera veckor har blivit sämre igen den senaste veckan. Hon hostar tills hon kräks ibland så igår fick vi komma till vårdcentralen för lite hostmedicin, så förhoppningsvis vänder det snart. Jag tror inte vi varit friska en enda dag i April, det gick ju från magsjuka till förkylning direkt vilket har gjort att orken inte är på topp.

Alva har  varit så himla snäll trots att hon är sjuk, och igår tyckte hon att det skulle bli jättespännande att få fara till sjukhuset för första gången och träffa farbror doktorn. Att läkaren var en kvinna brydde sig inte Alva om såklart, hon kallade henne för farbror doktorn ändå vilket var så himla gulligt. Jag var lite skeptiskt till om Alva skulle ta hostmedicinen eftersom det smakar ganska dåligt, men det har gått över förväntan. Trots att hon blir lite ledsen efteråt och säger att det smakar dåligt så har hon inte protesterat en enda gång, utan tvärtom sagt att hon vill ha mera medicin. Kanske beror det på att vi mutat med en pepparkaka efteråt..




Färgglatt från Småfolk! Helt offtopic men fina ändå! Alla är fyndade på facebook och tradera, skulle tro att snittpriset ligger på max 70 kr styck. Var bara tvungen att föreviga dem tillsammans innan rensningen..


Egentligen gillar jag inte att publicera två inlägg i rad om just barnkläder eftersom det känns som att det kan uppfattas lite ytligt, men samtidigt gillar jag inte heller att skriva inlägg utan bilder. Och hela bloggen känns som att den har blivit väldigt ytlig eftersom jag inte har tid att fota vår vardag som jag gjorde tidigare - det blir mest inlägg om inredning och kläder när jag inte har tid med annat även om det såklart inte speglar vår verkliga vardag här hemma. Så jag slänger in några bilder som jag redan hade i ett utkast. Om just barnkläder. Inte för att de har på något sätt med inlägget att göra, utan bara för att de är färgglada och fina. Alvas tröjor av märket Småfolk. När jag ser alla tröjor tillsammans så förstår jag ju min besatthet för just det märket.. Nu försvann ju nästan alla i garderobsrensningen, så det blir till att leta på tradera efter några tröjor i en storlek större. Aldrig att jag skulle betala flera hundra för en tröja, så hellre en lite tvättblekt tröja för en femtiolapp än en helt ny för 250, de blir ju tvättblekta ändå när man använt dem ett tag.





För er som lämnade en kommentar i förra inlägget, Kläderna som jag tänkte sälja är mest i storlek 86, någon 92 också. Det verkar som att många vill att jag ska ha en bloppis istället för att sälja Alvas kläder på tradera, och det är ju en tanke! Jag får se hur det blir, jag gillar tradera eftersom det är lite spännande också att se vad buden slutar på då jag nästan alltid sätter en krona i utropspris. Självklart länkar jag till auktionerna i bloggen sen ifall jag lägger upp kläderna på tradera, men först måste vi bli friska här hemma så att jag får lite energi tillbaka!


Hoppas att ni fått en bättre start på veckan än vad vi har! Jag återkommer när jag är lite piggare och orkar sitta vid datorn igen, känner att datorskärmen inte är det bästa när man har blixtrande huvudvärk.. 

Trackback
RSS 2.0