Lite garderobsrensning av barnkläder!

Publicerat: 2012-04-20 Kl: 21:07:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |




Det här är den femte dagen irad som jag är så förkyld att jag helt saknar både lukt och smaksinne, och fy tusan så tråkigt det är att äta när man ändå inte känner någon smak. Jag har redan bestämt mig för att köpa hem en stor Brieost och en ostkrokspåse så fort smaken kommer tillbaka. Det är jag värd efter att ha jobbat nio dagar irad och varit sjuk samtidigt, därav den dåliga uppdateringen i veckan. Perfekt aktivitet när man är sjuk är ju helt klart att rensa, och när jag var hemma med Alva som var sjuk innan mig så rensade vi äntligen hennes garderob!!

Den har ju varit så full att det knappt får plats alla kläder, och det berodde inte bara på min shoppingtokighet utan även på att den innehöll så mycket som började bli för litet. Jag har så himla svårt att göra mig av med Alvas kläder när det kommer till många plagg, jag vet inte ifall det bara är jag som är knäpp eller om ni andra också förknippar alla plagg med vissa minnen. Jag vet precis vad Alva hade på sig när hon tog sina första steg eller vilken klänning hon hade på sig på ett visst kalas. Eller när hon var sin första dag på förskolan eller när vi var på Lycksele djurpark i somras. Ja ni hör ju, men nu tycker jag att jag lyckades rensa bort rätt mycket ändå trots min separationsångest från många plagg..

Fast det roligast var ju helt klart när Alva kom in i vardagsrummet och såg alla kläder på soffan. Hon tittade på mig och sa med lite upprörd röst " Men vad haa du gjort mamma. Va haa du gjort!!" Fast när jag vikit in alla kläder igen i garderoben igen medans hon sov lät det tvärtom. "Men mamma vart ä mina kläder? Vart ä mina kläder?".





Ännu ett citat från Alva under rensningen. Nästan alltid när hon vill välja sina egna kläder väljer hon den gröna klänningen med apor från Jny design. Tyvärr börjar den bli liten men jag kunde bara inte rensa bort den efter att Alva tog upp den och sa " Den här tycker ja om. Apklänningen. Den ä den bästa." Gullungen.





Mer än en tredjedel försvann iallafall, härligt! Till vänster sånt som jag bär ner i källaren och sparar till eventuella syskon, och till höger sånt som jag faktiskt lyckades övertala mig själv om att sälja på tradera. Nu ska jag bara få tid till att fota och lägga ut det till försäljning så ni som är sugna får hålla utkik!





.. Och att spara. Ja det blev ju den överlägset största högen av dom tre haha, inte helt oväntat. Men nu är det iallafall lite luftigare i garderoben!
Trackback
RSS 2.0