På tal om dagiströjor..

Publicerat: 2011-10-10 Kl: 21:23:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |




Bästa hjälpredan när det kommer till att tvätta! När det kommer till att slita ner tvätten från torkställningen iallafall, att vika kläderna har Alva inte kommit på än även om hon gärna hjälper till att knövla in kläderna i garderoben.. Och det var himla kul när hon kom på att man kan gömma sig bland kläderna!



Något som verkligen går åt här hemma sedan Alva började på förskolan är vanliga tröjor. Inte för att jag inte tycker att man kan leka i klänning, tvärtom så är det det perfekta lekplagget enligt mig ifall längden är just under rumpan, ingen glipa och ett extra lager tyg över rumpan ifall det är kallt! Hur som helst så har det bara blivit så att jag klär Alva i tröja varje dag just nu då det känns som att det blir minst knövligt under ytterkläderna, och nu börjar ju den kalla perioden då man ska klä på några jobbiga lager..

På föräldramötet förra veckan fick vi veta att det är bra att barnet har tre ombyten ungefär eftersom de både äter och tvättar händerna själv vilket leder till att de måste byta tröja ganska ofta, men det är ju bara superbra att de får lära sig göra saker själv! Och så tyckte jag att det var en anledning att vi behövde fylla på Alvas garderob med lite nya dagiströjor då det börjar eka tomt i garderoben. Så jag drog med mig Andreas och Alva ner på stan förra veckan för lite tröjshopping, men väl inne på Lindex tyckte Andreas att det var helt onödigt att köpa några fler tröjor helt plötsligt.

 

Behövde visst inte köpa några nya tröjor.. Dock faller inte alla in i kategorin dagiströja vilket enligt mig ska vara mjuka, lätt att dra över huvudet och absolut inte för långa i armarna så det var mest enkla baströjor jag var ute efter..

 

 

Det hade han ju i och för sig rätt i. Jag vet inte ifall ni gör likadant, men jag brukar oftast tvätta alla Alvas kläder tillsammans vilket gör att det tar ett tag att fylla upp en hel maskin. Då visade det sig att ungefär alla Alvas tröjor låg i tvättkorgen, inte så konstigt att jag inte tyckte att hon hade några kläder att ta på sig på morgonen när det ligger tre stycken i garderoben och arton i tvätten..



 

Dagens Alva i den fina apklänningen från Jny Design!




Trackback
RSS 2.0