En liten nostalgitripp!

Publicerat: 2011-11-04 Kl: 21:20:00 | I kategori: Allmänt |




Känner ni igen dessa gamla favoriter från åttiotalet?



.
Mina föräldrar har sparat väldigt mycket prylar från då jag och min bror var liten - allt från leksaker och kläder till teckningar och skolböcker. När jag var i tonåren tyckte jag säkert att det var töntigt att spara en massa leksaker, men nu när jag själv är mamma är jag otroligt glad över alla saker som finns kvar och det är så himla roligt att plocka fram mina gamla leksaker och se Alva leka med exakt samma prylar som jag själv har minnen från, värsta nostalgitrippen!

Alva älskar att vara i "mammas gamla rum mamma liten" som hon kallar det, och sitter gärna och  leker med mina gamla cernitlerafigurer som jag tillverkade i min "cernitleraperiod" nån gång i slutet på åttio/början på nittiotalet. Något annat som jag tycker är superkul att det finns sparat är min och brorsans gamla pixiboksamling, någon mer som minns dem? Jag kommer ihåg varenda en och tycker att det är jättekul att sitta och bläddra i mina gamla favoriter, och det är inte bara jag som gillar dem tydligen..




Alva är ganska nöjd över alla roliga pixiböcker momor och morfar har sparat, gullugen ♥ Hon är en bokmal precis som mor sin..



Äntligen helg! Jag jobbar i och för sig hela helgen som vanligt, men lite kortare öppettider har vi iallfall. Helgens tips (ja ett shoppingtips surprise surprise..) från mig blir att Hjärtat mitt har 30 % på ett helt köp ifall man gillar webshopen på facebook! Har man inte facebook så är det en del märkesrea i webshopen till 30-40% på till exempel Småfolk, molnserien från Färg & form och Geggamoja. Båda erbjudandena gäller till och med söndag!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Min mamma har sparat våra pixiböcker! Älskade dem som liten vi har letat fram dem man kommer ju såväl ihåg favvoboken! Ser fram emot att läsa för min lilla kille när han blir lite äldre!

2011-11-04 @ 22:08:43
URL: http://sandraandrejev.blogg.se/
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!

Åh dom minns jag! Hade en hel liten väska FULL av pixiböcker. Kanske måste jag "hem" och kika efter dom igen? :)

Ha en bra dag på jobbet!

Kram

2011-11-05 @ 07:05:32
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Helen

Jag och min syster delade för ett tag sedan upp hela vår gamla boksamling som mamma sparat det var som rena rama julafton när vi hittade den ena favoriten efter den andra.Mindes nu när jag såg "farfar och trollet" som en favorit som inte följde med mig hem "Anna"-böckerna gillades skarpt också.:)

Postat av: Melanie

mina föräldrar har också sparat jättemycket från när vi var små. kläder, leksaker, böcker från skolan osv. och det är verkligen jätteroligt att kolla igenom, och roligt att ens egna barn kan leka med samma leksaker som man själv hade när man var liten. Väldigt roligt!

2011-11-05 @ 10:32:36
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Trivsamma förändringar

Åhh Pixi-böckerna gillade jag också. Tror min mamma har sparat på mina gamla böcker också, så dem ska jag nog rota fram när Ebba blir större!



Nu har jag gjort en beställning på lite julklappar på Hjärtat mitt, tack för tipset!



Kram Maria

2011-11-05 @ 13:14:26
URL: http://trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: M

Klart man minns sina pixi-böcker! Längtar tills det är dags för såna, Killen är fortfarande för liten. Såg på lekmer att klossarna är i hårdpapp, kanske inte passar så bra just nu i stoppa-allt-i-munnen-och-tugga-åldern? Men de har ju fina från Micki i trä också...

2011-11-05 @ 18:59:48
URL: http://malisens.blogg.se/
Postat av: bitskemma

min mamma har oxå sparat allt och ofela älskar pixiböckerna!!hon leker me de varenda gång vi e där=) såå kul=)

2011-11-06 @ 16:38:44
URL: http://www.bitskemma.blogspot.com
Postat av: Lisa L

Hej ! du Elin, gå in på adlibris och sök på pixibox så ska du få se nåt fint :D dom har boxar med 10 st böcker :D jätte fina! perfekta julklappar eller pressenter :D mvh Lisa

2011-11-06 @ 19:06:43
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Postat av: Sofia - mamma till Amanda och lillasyster i magen

Vi har många av de pixiböcker som du har fotat och Amanda gillar dem massor. Vi har även fått massa pixiböcker från de senaste 10 åren som mina småkusiner har haft. De är ju toppenbra och perfekt att ha med i skötväskan. :)

2011-11-08 @ 21:26:03
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0