Inte som vanligt på första advent..

Publicerat: 2011-11-28 Kl: 20:53:00 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


Eftersom Alva blivit så stor nu känns det extra roligt att få julpynta och göra fint i år då hon kan hjäpa till och uppskattar det, fast synd då att vi flyttar mitt i julstöket och inte kommer att pynta här. Så istället för att börja julpynta igår tillsammans med resten av befolkningen så började jag att packa ner alla prydnadssaker som krukor och ljusstakar från vardagsrummet i flyttkartonger. Till och med de fina julgrisarna från Åhlens som jag köpte för någon vecka sedan slängde jag ner, för lika bra att försöka packa några kartonger varje dag med det som inte måste användas.




Trött mamma och glad tjej!


Men jag ska jag inte vara så bitter för att jag inte får julpynta som alla andra, så jag hoppas att ni hade en fin första advent! Och för att få lite julstämning vi också bjöd vi in oss själva till nybakade lussebullar och middag hemma hos Alvas farmor och farfar! Där fanns både tomtar och julstjärnor och Alva blev helt lyrisk precis som jag hoppades, jättemysigt hade vi!




Förra årets julklänning från Polarn o pyret passar än trots att det är storlek 80, himla bra tycker jag!



Alva fick smaka saffransbulle för första gången och betyget var "mmm gott med bulle". Däremot sa hon "usch pepparkakor äckligt" när hon fick smaka pepparkaka haha.. Men vi ska baka egna nån dag och det tycker jag är mycket godare än de köpta så Alva håller förhoppningsvis med!



Kommentarer
Postat av: Millah - nybliven mamma till Amilia ♥

Så söt hon är...

2011-11-28 @ 21:26:44
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Trivsamma förändringar

Sv: Ja en superbra julklapp. Roligare att umgås och ha något att längta efter istället för prylar.

Tror också Ebba kommer ha en rolig vecka där nere.



Så söt hon är Alva. Kanon att klänningen passade även nu! Den var dessutom jättefin!

Hon kommer säkert uppskatta pepparkakor när ni bakar dem själva och hon känner sig lite stolt över vad ni åstadkommit.



Ha en fin vecka! Kram Maria

2011-11-28 @ 21:54:41
URL: http://trivsammaforandringar.blogspot.com
Postat av: Frida

Ni får ta igen adventsfirandet när ni inte är mitt uppe i flytt.

Här var vi magsjuka så jag känner mig lite snuvad jag med på första advent

2011-11-29 @ 17:39:26
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Sofia - mamma till Amanda och lillasyster i magen

Vilka mysiga bilder! Det är ju perfekt att ni kan bjuda bort er till julstämningen när ni längtar efter den :)

2011-11-29 @ 23:28:44
URL: http://sofiaahlehjelm.blogspot.com
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

jättefina bilder! gud va söt alva är :) kramis

2011-12-03 @ 09:15:56
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0