Snart bär det av!

Publicerat: 2011-11-09 Kl: 22:19:00 | I kategori: Allmänt |



Haha kan man bli sötare? Alva tyckte det var så roligt att leka titt-ut i flyttkartongen. Synd bara att leken slutade med att kartongen välte med Alva i, så det blir till att packa på kvällarna när Alva sover så att det inte händer några fler olyckor..



Mammas finaste ♥



Nu är det bara en månad kvar tills flyttlasset bär av till den nya lägenheten, och som vi har längtat! Det var ganska exakt 1,5 år sedan vi skrev på papperen så det känns nästan overkligt att lägenheten i princip är färdigbyggd. Jag tänkte börja packa redan nu så att det inte blir så stressigt i slutet (vilket det såklart kommer att bli ändå..), men om jag rensar ett skåp eller en liten byrålåda här och där så har jag förhoppningsvis hunnit ganska långt om några veckor. Sen tänkte jag försöka att rensa extremt mycket också då det kommer att vara ganska dåliga förvaringsmöjligheter, ingen klädkammare och tydligen ett pyttepyttelitet förråd. Men det är ganska skönt att få rensa och slänga/skänka sånt man ändå inte använder! Och så får man ju plats att köpa lite nytt..


Vi åkte förbi det nya området idag på väg hem från dagis, och det har hunnits bygga massor sedan vi var där sist! Inte på vårat lägenhetshus kanske eftersom det redan är klart, men det är massor av radhus som byggs runt omkring så hela området är nybyggt. Lite avundsjuk blir jag på de som har råd att köpa husen brevid, jättefina trevåningsradhus med typ relaxavdelning och takterass! Drömma kan man ju alltid, så jag får väl hoppas att tomten kommer med många trisslotter i år..




Jag påminner om sista chansen att tävla om presentkortet på 300 kr hos Blå elefant, tävlingen avslutas vid midnatt! Du hittar tävlingen till vänster i menyn



Kommentarer
Postat av: boosse

Vad roligt! Jag hoppas att du kommer få packat allt utan stress och ni kommer att trivas toppenbra. JAg är avundsjuk på er, jag är såå flyttsugen. Är så innerligt trött på denna lägenhet på 3:e våning! Kram

2011-11-10 @ 22:53:19
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Du gör helt rätt som börjar redan nu. Jag började flera veckor innan vi skulle flytt hit vi bor nu men ändå blev det stressigt så tänk hur stressigt det hade blivit om jag inte hade börjat i tidigare! :P



Som du säger också, passa på att rensa! Det är sååå skönt att få rensa bort en massa onödiga saker. Skulle behöva göra en genomkörare här hemma i alla skåp också fast då måste vi nog lämna bort Molly en helg så man får var i fred ;)

2011-11-10 @ 23:20:59
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

åååh vad spännande! Roligt att ni äntligen får fra flyttlasset :)

2011-11-11 @ 13:01:48
URL: http://endenise.se
Postat av: Nathalié - Extrem barnlängtan & snart händer det. Ivf 2012! <3

hhi mysiga bilder :)

2011-11-11 @ 13:49:17
URL: http://yarp.blogg.se/
Postat av: Linnéa- Blev mamma som 17åring till världens bästa Ebba

Så söt hon är :)



2011-11-11 @ 14:23:45
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Frida

Ohhhh det fick mig att tänka på min stora som oxå lekte helt sanslöst mycket med flyttkartonger

2011-11-11 @ 17:39:56
URL: http://linkansfru.blogg.se/
Postat av: Satu

Vi ligger också till att flytta :) Vi har redan fått nycklarna för 2 ½ veckor sen, men allt ska bli nytt och så som vi vill ha det, så vi flyttar nog nästa vecka =) Jag har hunnit packa en massor! =)



Hur mår ni annars?

Kramar

2011-11-14 @ 17:38:59
URL: http://mybabydolls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0