Tillval till det nya köket!

Publicerat: 2011-05-10 Kl: 10:50:00 | I kategori: Nya lägenheten |


Just nu så är det många beslut som måste tas angående vår nya lägenhet,  vi har mellan en-tre veckor på oss att välja alla tillval som ska göras och som består av allt från tapeter, köksinredning, vitvaror, badrumsinredning till kakel och dörrar. Hittills har vi bara hunnit välja vilka vitvaror vi ska ha i köket, och herregud vad tusenlapparna drar iväg. Jag trodde mest att det var köksinredningen som skulle kosta  och hade väl inte lagt så mycket tankar på just vitvaror.. Därför kommer vi bara att välja de standarsluckorna som ingår i köket, att välja nya finare luckor kostade närmare trettio tusen vilket kändes vääldigt dyrt då vi ändå bara vill ha vanliga vita luckor..


Så här ser standardköket ut innan vi har gjort några tillval, det enda negativa är att det är dåligt med överskåp, och eftersom vi vill ha en fläktkåpa så förvinner ännu fler skåp..

Vårat kök just nu, men vi ska skriva ut papper så att man ser hur det ser ut med ljus bänkskiva också


Det här är de valen vi funderar på just nu, det som är bestämt är att vi ska lägga till ett skafferi till vänster om kyl och frys, att vi ska ha en stor fläktkåpa, inbyggd micro, vita luckor och vitt kakel. Men sen har vi inte bestämt exakt vilket vita kakel vi vill ha, och så tvekar vi ifall vi ska välja en mörkgrå eller ljusgrå bänkskiva. Men hur vi än väljer så tror jag att vi kommer att bli supernöjda med resultatet, det kommer hur som helst att vara helt nytt och fräscht! Men eftersom vi aldrig har renoverat eller varit med och valt ett kök från grunden förut så kanske det är praktiska saker som man inte tänker på, själv tänker jag nog mest på vad som är snyggt, så ni får gärna lämna en kommenar ifall ni har några tips eller åsikter om köket! Själva formen på köket kan vi inte ändra på, jag tycker att det är snyggt med köksön, och så har man överblick över hela vardagsrummet också!
.
Nu är det dags för mig att cykla iväg till jobbet för sjunde dagen irad, men imorgon är jag ledig som tur är! Jag och Alva har redan hunnit vara ute hela förmiddagen så jag har iallafall fått se solen idag, ni som är lediga får passa på att njuta!



Kommentarer
Postat av: Helen

Vilket härligt kök kommer bli super.

Vi fick nyligen nya mörkgråa bänkskivor insatta i vårt annars ljus-ljusgråa kök och jag är helnöjd blev jättebra ska man se det rent praktiskt oxå tror jag det är bättre med mörkare bänkskivor.

Något som slog mig bara för någon dag sedan är att i mitt nästa kök ska jag bara ha lådor inga nederskåp blir ju mycket enklare att få ut sakerna längst in.

Kram

Postat av: Linnea Granström- Mamma till Ebba ♥

Det kommer att handla om huset vårat och våran lilla familj så det ska bli roligt :)



Tack snälla, vi blev klara med golvet idag så nu ska det börja fixas med möbler osv :)

2011-05-10 @ 22:23:26
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Bettan

Åh vad roligt att få ett nytt härligt kök. Jag är så sugen på att göra vårat här hemma, men det dröjer nog länge innan det blir nytt kök hemma hos oss.



Kram!

2011-05-10 @ 22:30:25
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: emalee

Hej och grattis till vinsten av "sveriges snyggaste barnrum" jag va också en av dom lyckliga vinnarna av presentkort :-) TÄnkte bara höra ifall du fått nåt mail från Svensk fastighetsförmedlig? Jag har nämligen inte det...och tycker att det är lite konstigt :-)

Vill ju få fara och shoppa snart ju ;-)

Mvh/Emma

2011-05-10 @ 23:10:47
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Så fint det ser ut!



Vi har köpt tapeten till hallen på frapp.se, men jag tror den har utgått där. Det är ju Mairos "Blomma".



Kram!

2011-05-10 @ 23:27:04
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: emalee

Men du verkar ju vara pysslig också, för visst hade du sytt ugglorna?? Du får ta och köpa lite stretchtyger så ska du se att du klarar av att knåpa ihop nåt plagg du med, för så svårt är det inte :-)



Jasså, så det är den lokala fastighetsförmedlingen som hör av sig, ja då är det väl bara att vänta och se då :-)

2011-05-11 @ 09:53:35
URL: http://emalee-syr.blogspot.com
Postat av: emmeli

Hej, vad har du för åsikter kring amning? Läs gärna mitt inlägg om det om du vill .

2011-05-11 @ 15:07:27
URL: http://blogg.mama.nu/emmelilindh/
Postat av: Ida

Fler skåp? Man kan aldrig få för mycket skåp. Jag hatar när man inte får plats så satsa på mer skåp =)

2011-05-11 @ 17:50:09
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Hihi, ja hon har en del hår min lilla skrutta :)



Och vilket härligt kök ni kommer få! Och fint med ljusa skivor också. Tror det kommer bli toppen :)



KRam kram

2011-05-11 @ 19:03:35
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Så fint det blir! Gillar köksbänken. Och vita enkla köksluckor är något man aldrig kommer att tröttna på .. och är alltid rätt :)





Fint du gjort här inne också!!

Kram

2011-05-15 @ 13:25:44
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0