En ny jacka. Eller tre..

Publicerat: 2011-05-19 Kl: 20:34:00 | I kategori: Shoppat till Alva |




Ljusrosa och brun jacka från Lindex, Rosa skaljacka och svarta skalbyxor från Polarn o pyret


För några månader sedan skrev jag ett inlägg om att jag ofta blir lite besatt av en sak och köper massor av just den saken tills jag tröttnar. Nu verkar den saken stavas y t t e r k l ä d e r till Alva, för förutom skaloverallerna (som i och för sig är alldeles för stora just nu) som jag skrev om i förrgår har jag ju köpt ytterligare några ytterplagg den senaste veckan. Helst ville jag ha en skaljacka från Polarn o pyret eftersom alla säger att de är så bra, men med tanke på det höga priset så köpte jag istället den ljusrosa jackan på Lindex då de hade rea. Sen kom jag på att jag ju kunde köpa en begagnad popjacka på tradera, och då slank skalbyxorna med av bara farten. Sen hittade jag den bruna, även den på tradera som jag var tvungen att bjuda hem bara för att den var så himla fin.  Så nu har Alva tre nya jackor helt plötsligt inom loppet av två veckor.. Fast jag betalade ju faktiskt betydligt mindre för alla fyra plagg totalt än vad en helt ny skaljacka från Polarn hade kostat, så jag tycker ändå att jag gjort en bra affär haha..




..och Alva blev ju så fin i sina jackor att det var värt varenda krona!


Skalbyxorna var också superbra, perfekt att ha i lekparken nu när det är ganska kallt ute. Den fina mössan med ugglor på köpte jag på H&M typ förra sommaren för 29.50, det är ju en bra grej med att vara lite shoppinggalen, man hittar grejer i lådorna som man har glömt bort!

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Jackorna är jättefina!

Vad har ni för väder nu?

Vi har inte haft "jackväder" igår eller idag.



Kramis

2011-05-19 @ 21:36:53
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilka fina ytterkläder! Som jag sagt tidigare så älskar jag Alvas rosa jacka från Lindex, hur söt som helst. Mössan var toksnygg den med. Jag kollade bilden först, undrade var den kom ifrån och tyckte att det var lite MiniRodini stuk på mönstret. Såna mössor skulle båda mina barn gärna få ha! :D



Smala skåpet är Ikeas Bestå 20x64x120 cm. Inte så djupt men man får in ett par vinglas på djupet iaf. :)



Kram kram

2011-05-20 @ 09:30:43
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: boosse

Om du fick allt för mindre än vad en skaljacka hos pop hade kostat har du defentivit gjort en bra deal!

2011-05-20 @ 19:23:49
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Malin S

Lindexjackorna i schyrrans retrostuk måste vara de snyggaste jackorna som någonsin gjorts! Bra köp!

2011-05-20 @ 20:14:06
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna S

God afton.

Tänkte direkt på dig när jag såg ugglorna inne hos Malin:

carlssonkarlsson.blogg.se

Fina va :)!?



Kram

2011-05-20 @ 20:20:42
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

jättefina kläder! :) alltid kul med shopping :) kram

2011-05-21 @ 08:43:32
URL: http://emmzien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0