Lite barnsrumsinspiration från Stellas rum!

Publicerat: 2011-03-11 Kl: 08:15:00 | I kategori: Inredning -Barnrum |


Vi tog ju så mycket bilder iförrgår på Alva och Stella så jag slänger in lite fler! Min kompis Katarina har precis börjat bli klar med Stellas lekrum så jag tänkte bjuda på lite barnrumsinspiration också! Det är lite kul att vi har exakt samma smak, för Stellas rum går i rosa, grönt, vitt  och turkost precis som Alvas rum, och vi älskar ugglor båda två!

 

.

För er som precis hittat till min blogg så finns det bilder på min Alvas rum här !


 

 

Gullungarna satt och ritade och lekte vid lilla bordet, och jag märkte att jag kommer att måsta klä Alvas bord snabbt som sjutton med en vaxduk för att hon inte ska hinna rita på det.. Ovanför bordet har Katarina målat en rosa ruta där Stella ska hänga sina teckningar!

 

 

Ovanför kuddhörnan hänger det tavor i exakt samma uggletyg som jag har gjort tavlor av till Alvas rum. Vi köpte det i höstas båda två på tradera, exakt samtidigt också utan att veta om det! Ungefär så här lät det när vi pratade..

 

K-Jag har köpt ett jättefint tyg som jag ska göra tavlor av till Stellas rum!

E- Jag också! Jag har köpt med ugglor!

K - Jag också! Jag har köpt mitt på tradera!

E- Jag också!


Klart vi köpte samma! Men vi har varit kompisar sedan vi gick i förskolan och har alltid haft samma smak när det gäller kläder, det är inte bara en gång vi har råkat köpa samma jacka eller skor så det är ju självklart att vi har exakt samma smak när det gäller inredning också :)

 

 

Elefanttyget är också köpt på tradera, och när jag såg att Katarina sytt ugglekuddar till Stellas kuddhörna så blev jag jättepeppad på att sy en ugglekudde jag också, för jag har sex rutor kvar med uggletyget! Det räcker bara till framsidan så jag tänkte att jag skulle använda rosaprickigt tyg till baksidan. Inte för att Alva behöver någon fler kudde i sin kuddhörna men men..


 

Fina backar att förvara leksaker i. Rosa, grön och turkos såklart! Den fina lilla bänken och docksängen har Katarina målat vita och sen klistrat på texten och kronorna. Hängaren med färgglada knoppar vill jag också köpa till Alvas rum..


 

Stella var så himla gullig och skulle försöka sätta på Alva hennes toffel som hon tappat!


 



Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

Så fint! Längtar så tills vi kan börja fixa och dona i vårt barnrum :)

2011-03-11 @ 09:15:16
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: emma, mamma till julia (foto)

superfin blogg!! kan man något annat än älska den?! :D



tips på tävling: http://novisendesign.blogspot.com/2011/03/tavling-stjarnmossa.html# jättefin mössa i pris! :D

2011-03-11 @ 10:12:32
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: Ida

Jättefint rum precis som Alvas! De ser ut att ha skoj ihop, härligt!

2011-03-11 @ 11:07:45
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Mickan

Mysigt rum. :)

2011-03-11 @ 22:44:18
URL: http://angel-like.com
Postat av: Sarah

Underbara blogg, man blir så glad när man läser:)))

2011-03-12 @ 09:31:58
Postat av: Jessica

Vilken fin blogg med många roliga pysseltips. :-)

Jag såg att du beställt tapetprover och gjort vimplar, hur stora är provbitarna man får?



Hade bra! :-)

2011-03-12 @ 14:16:51
Postat av: linda-mamma till Tyra

vad roligt med lite inspirationsbilder. Jag har också funderat på att ha krokar sådär långt ner i Tyras höjd så hon kan gå och ta ner saker från dem själv, men hon växer ju så fort så jag vet inte riktigt hur långt ner man vågar ha dem...

2011-03-12 @ 16:30:51
URL: http://minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: ELINOCHALVA

Sarah: Tack snälla , vad glad jag blir att du gillar bloggen! Kram Elin



Jessica: Vad kul att du gillar pysseltipsen och blir inspirerad! Tapetproverna var bara i A4 storlek så de var ganska små tyckte jag men man kan ju beställa flera likadana säkert! Kram Elin

2011-03-12 @ 18:20:13
URL: http://elinochalva.blogg.se/
Postat av: valeria<3 20 år och lyckliggravid!:)

Himla härliga bilder! =)

2011-03-13 @ 14:16:30
URL: http://mittunder.bloggplatsen.se
Postat av: Therese

Har sett det tyget på tradera jag med och funderat på att klicka hem det, men vet inte vad jag skulle ha det till så jag har låtit bli.. :p

Men bra fint är det!

2011-03-14 @ 10:43:02
URL: http://fruhorn.com
Postat av: Jannie

Underbara bilder o SÅ fint rum!

Älskar ljugarbänken o "dockan" på den!Superläckert!

Massa massa kramar

2011-03-14 @ 11:27:10
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Simone

Hej Elin :) den blogg är super bra och inspererande.. Tänkte bara kolla med dig i fall du vet vart den där roboten är ifrån som Stella har på sitt rum som sitter på ljugare bänken, har letat överalt efter en sådan. Tack

Svar: Tack, vad roligt att höra :) Jag har också velat ha roboten jättelänge, den är ju hur fin som helst! Hon köpte den på butiken Boom här i Umeå för flera år sedan men den finns tyvärr inte där längre, jag har kollat.. Mvh Elin
Elin

2012-07-16 @ 13:41:11
Postat av: Simone

Tack för att du svara :) hittade en annan som också bloggar och hon hade tre sådana i fina olika färger. Får se om hon svara vart man kanske kan köpa dom, hoppas verkligen dom finns :) så himla gulliga.. Rustaupp.blogg.se hete bliggen jag såg dom..

2012-07-16 @ 22:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0