Bilder från 30 årskalaset!

Publicerat: 2011-03-18 Kl: 20:51:49 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |



Dagen började med att jag och Alva hade förberett en liten skattjakt i hennes rum med en massa gömda presenter! På varje paket fanns en ledtråd till var nästa paket var gömt. Typ när ett paket låg i Alvas förvaringsbox med moln hade jag ritat moln på det föregående paketet (fast det var visst ändå lite svårhittad då Alva tydligen har ganska många saker med moln i sitt rum..) Och när det var dags att börja öppna så trodde Alva tydligen att det var hon som fyllde år för hon ville helst slita upp alla paket själv..


 

Gissa vem som var sötast på kalaset! Alva hade sin velourklänning från Polarn o pyret

 

Tårtorna förberedde jag på morgonen innan jag åkte till jobbet för att spara lite tid på kvällen. Jag skulle gärna vilja lära mig att göra fina tårtor med dekorationer av sugarpaste (heter det så?), men det kommer nog aldrig att finnas tid till det. Istället gjorde jag två stycken hederliga gräddtårtor med massor av godis och strössel (och extra mycket grädde..) vilket iallfall blev väldigt gott!


 

Det blir ju alltid över en massa fika varje gång vi har kalas så vi tänkte inte ha så många sorter den här gången, det gick ju sådär.. Men ingen gick hem hungrig iallafall! Igår hade vi bara släkten och de närmaste här, och nästa helg är det dags för den riktiga trettioårsfesten vilket ska bli så kul!

 

 

♥♥

 


Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Vilken fin bild på far & dotter!!

Grattis i efterskott :).



Kram

2011-03-18 @ 22:03:29
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: anna

vilka otroligt fina bilder! och på alvas rum, herregud. helt underbart! ha en trevlig helg, vi ses i veckan!:)

2011-03-18 @ 22:44:19
URL: http://annabjuhr.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Mysigt! Superfina bilder! :) Hoppas ni har en trevlig helg!



Kram Dessi

2011-03-18 @ 23:05:12
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Caroline

Så fina bilder!



Jag skulle vilja prova på att göra tårtor med sugarpaste. Får åka till syrran som gjort lite sånt och pyssla lite nån dag. Här är det också snart 30års kalas.:)



Kram

2011-03-19 @ 08:13:25
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Helen

Älskar dem prickiga papperna tosig i prickar som jag är.Tårtorna såg super smarriga ut.

:)

Postat av: Ida

Jag var fikasugen innan men nu blev det ännu värre =)

Fin outfit Alva har, Ellie har likadan! Vi har verkligen lik smak =)

2011-03-21 @ 14:48:14
URL: http://chictbyida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0