jobb och bokrea

Publicerat: 2011-03-04 Kl: 21:33:00 | I kategori: Barnprylar |





Inte kul att lämna älsklingen hemma..

Nu har jag klarat av mina två första dagar på jobbet, två dagar i rad jag jobbat till kl 20 också så det har inte blivit mycket tid över till bloggen. Det blev lite jobbigare än vad jag trodde då jag knappt sovit på hela veckan, och så har det såklart känts jobbigt att lämna Alva så många timmar och värre kommer det väl bara att bli från och med nu. Jag har nog försökt förtränga att jag skulle vara ifrån Alva när jag började jobba så jag hade inte  förberett mig på hur mycket man saknar varandra och hur jobbigt det är men det är ju något vi alla måste gå igenom. Nu väntas jobb hela helgen också så jag ska passa på att gosa med Alva så mycket jag hinner såklart!




Ännu fler böcker till Alva från bokrean och fler kommer det garanterat att bli! Dessa är köpta på Rusta och Coop för mellan 20-40 kr st



Alva vill gärna välja själv vilka böcker vi ska läsa så vi har lagt några högar under soffbordet


Nu har bokrean startat och jag var såklart tvungen att köpa lite böcker förra veckan innan vi blev magsjuka. Första gången vi lämnade lägenheten på en vecka pga den tidigare förkylningen/influensan så det gjorde nog att jag blev lite extra shoppingsugen också!  Hittills har det bara blivit några böcker åt alva, men det är ju så svårt att låta bli alla fina barnböcker med glada färger och figurer och jag själv har så många böcker hemma som jag inte hunnit läsa än. Böcker är en förbrukningsvara här hemma också då Alva gärna vill sitta och bläddra själv också och då ryker det både sidor och flikar på dom böcker som inte är så hårda. Men det är lite för min egen skull också som vi har så mycket böcker, vi älskar ju att läsa båda två och läser minst 20 böcker per dag, och då ledsnar man rätt snabbt ifall vi bara hade haft typ fem stycken att välja mellan. När man läst en bok fem gånger i rad vill man gärna ta en ny.. Det låter kanske mycket men vissa av Alvas böcker tar inte ens en minut att läsa då det inte är så mycket text och för att Alva ofta vill bläddra själv i raketfart.

Det märks verkligen att Alva har ärvt mitt bokintresse, jag älskade (och gör fortfarande) att läsa när jag var liten och kommer forfarande ihåg hur glad jag blev de gånger jag låg hemma sjuk och pappa kom hem med en hel kasse med böcker från biblioteket som jag fick plöja igenom! Vi kommer nog att bli stammisar på biblioteket jag och Alva för när det inte är bokrea är det ju ganska så dyrt med böcker. Nu när vi varit hemma med magsjuka hela veckan har det varit guld värt med alla dessa böcker också, det är ungefär det enda vi orkat med under veckan.



.. Inte för att dom får ligga kvar där i så många sekunder.. Min pappa kom förbi med en hög böcker också som han lånat till Alva på biblioteket så nu är hon begravd av böcker! Bokstavligt talat alltså..


Kommentarer
Postat av: jessica

Men vilken liten sötnos du har!

2011-03-05 @ 13:36:30
URL: http://jesste.blogg.se/
Postat av: Helen.HUSnrNIO

Härligt med bokintresse! Jag köpte böcker om Chuggingtontågen till min minsting. Han älskar dem=) Superfina bilder! Jag vet inte om jag svarat dig på den fråga du ställde om ugglan i Ms rum ?? Är väldigt vimsig nu förtiden... Iallafall så är det uggleklockan från Lagerhaus som jag köpt. Monterat av visarna och målat den vit tre gånger och sen satte jag dit allt igen. Blev superfint tycker jag=) Ha en härlig vårhelg.

2011-03-05 @ 15:24:56
URL: http://husnrnio.se
Postat av: Ida

Förstår att det måste vara en omställning att börja jobba! Härligt att hon gillar böcker, sötnosen!

Kramar på er

2011-03-05 @ 15:33:41
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Bettan

Usch ja vad det är jobbigt att lämna de små godingarna. Man vill ju inte missa en sekund med dem, men tyvärr har man ju inget val :/ Jobba måste vi ju som sagt alla. Hoppas att jobbhelgen går fort så att du kan gosa mycket med Alva.

Här hemma läser vi också mycket böcker, så bokrea är ju alltid trevligt :)



Kramis!

2011-03-05 @ 16:40:16
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Dessi - Home and desire

Åh, jag var också tokig i böcker som liten! Det är ju supermysigt att gå på biblioteket också så.. :) Hoppas ni haft en mysig helg!

2011-03-06 @ 11:24:55
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Sandra, Colins mamma

Vilken söt liten tjej. Kul med nya böcker.

2011-03-06 @ 12:22:55
URL: http://sandrahupdate.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Jag förstår att det känns lite olustigt att lämna lilla A för att jobba.

Jag bävar för den dagen i maj...

Kramis

2011-03-06 @ 17:42:39
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0