Alva och Stella!

Publicerat: 2011-03-09 Kl: 10:28:14 | I kategori: Alva 1 - 2 år |


Alva och Stella trivdes i snön! Vårt nästa inköp som jag ska göra snabbt som tusan är en hink och spade, passar ju lika bra i snön som i sandlådan!
.
Igår var vi ute hela dagen i det fina vårvädret, först ut blev en promenad vid Nydalasjön då Alva skulle sova. Eller jag promenderade inte hela tiden för Alva sover ibland upp till två timmar och så bra kondition har jag inte, så jag satte mig på en bänk i solen och läste en bok! Så himla härligt det var, det kändes nästan som i somras då jag alltid satt och läste någonstans medans Alva sov. I en halvimme ungefär för sedan kände jag att det faktiskt fortfarande är vinter ute och kylan började smyga på..  Sen tillbringade vi hela eftermiddagen hemma hos min kompis Katarina och hennes dotter Stella! Andreas skulle komma och hämta oss efter jobbet men det slutade med att vi stannade kvar på middag också, supertrevligt! Vi tog så mycket bilder att jag nog får dela upp det i två inlägg för att få med allt, typiska fotomammor som kröp efter med kameran i högsta hugg..
.
På tal om nåt helt annat så har jag och Andreas äntligen börjat följa Solsidan nu nåt år efter alla andra, så nu kan jag också hänga med i snacket! Det är ju verkligen lika roligt som jag trodde också och vi har de senaste kvällarna krupit upp i soffan under en filt och sett hela åtta avsnitt på raken! Jag ser redan fram emot ikväll då jag kommer hem från jobbet och då vi ska försöka se några avsnitt till, för gud vad man skrattar!

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Nämen har ni inte set Solsidan förrän nu?!

Visst är den fantastiskt rolig :).

Synd att det är så korta avsnitt bara. Man vill bara ha meeer :).



Kramis

2011-03-09 @ 12:09:15
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Bettan

Vilka härliga bilder på barnen! Så skönt att de tycker om att leka i snön, första delen av vintern stod Clara helt still och vägrade röra vid snön. Fick hon med sig snö på skorna in så var hon helt förstörd, stackars lilla pluttan. Nu älskar hon det och är mer än gärna ute i timmar, härligt.



Solsidan är ju bara så roligt, vill man skratta lite kan man sätta på ett avsnitt även om man sett det innan, ett toppen program helt klart.



Kramar

2011-03-09 @ 14:18:25
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vi hade med missat solsidan helt till för en tid sedan, då såg vi alla avsnitt på raken med :). Är så att vara småbarnsförälder tror jag.....TV;n kommer lixom inte i första hand och inte vid bestämda tider....



Vi ska inte ropa hej fören jag kommit igång med det där med träningen. Men jag ska verkligen försöka, känner att man måst ege sig fasen på det för att lyckas. Så jag hoppas att denna lilla start kan få igång en. Gå på gym är nämligen det tråkigaste jag vet så därför är det ingen ide för mig att ge mig på gymkort :).



Fina bilder du tar! Vad har du för kamera??



Kram

2011-03-09 @ 15:23:14
URL: http://minbebis.com/blogg/soontobe/
Postat av: SOFIE

Hahaha, jaa alltså vi började kolla Solsidan, typ vid de två sista avsnitten i första säsongen och kände oss väldigt "efter" ;-) Men haha då tar nog ni priset. ;-)



Himla söta lekbilder på tjejorna! Så härliga kläder o färger - man blir så glad!



Kramar

2011-03-09 @ 21:35:11
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Mickan

Vilka härliga bilder på de små. De ser ut att ha riktigt kul. :)

Roligt att ni också börjat följa Solsidan nu. Visst är det roligt! :D

Kramar

2011-03-09 @ 23:10:13
URL: http://angel-like.com
Postat av: Jannie

Godmorgon going!

Tack snälla du!Idag känner jag mig iaf LITE bättre..



Sicka sötnosar då!Snyggaste tjejerna.O Alvas mössa är ju så ljuvlig.Vågar inte ens gissa på hur många hon har...ha ha ha

Härlig promenad med en liten läspaus mitt upp i.

Kanske man skulle pröva.

Weiiiiii!Ni har hakat på Solsidan allts??Bättre sent än aldrig... ; )Visst är den serien HELT underbar!Garvar så jag gråter vartenda gång!

Hur mycket har du börjat o jobba nu?

En hel hög med kramar

2011-03-10 @ 07:31:18
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Tack ,roligt du gillade min kreativa idé om trädgrenen på väggen i sessans rum. :-) Bokstäverna som jag har skrivit Meja med var färdigköpte med tyget på, men givetvis kan man köpa bokstävsmallar o göra egna själv med. :-) Skrev iaf inne hos mig vart jag köpt bokstäverna eftersom det var så många som var nyfikna på dem.



Trevlig torsdag, kram!

2011-03-10 @ 08:14:10
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Glömde, har förresten en award till dig i min blogg :-)



Kram!

2011-03-10 @ 09:01:13
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: oddbrownbird

Nämen, här var det mysigt =)

2011-03-10 @ 09:33:33
URL: http://www.oddbrownbird.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0