Uggletips!

Publicerat: 2011-07-28 Kl: 19:50:00 | I kategori: Barnprylar |




Eget kollage med bilder lånade från Ilva.se


Lite titt som tätt så får jag tips från bloggläsare om fina ugglor, och jag blir lika glad varje gång då jag tycker att det är så himla gulligt att någon som inte känner mig i verklighten ändå tänker att "den här ugglan skulle Elin gilla!". Nu har ju Alva redan ganska mycket ugglor, så jag tänkte tipsa vidare om dessa fina lekmattor som jag fick tips av en fin läsare igår! Helt underbara, och eventuella framtida syskon kommer garanterat att få krypa runt på en ugglematta. När jag kikade runt så såg jag även att det fanns både gosedjur, väskor och snuttefiltar i samma serie och den rosa kändes väldigt Alva eftersom jag har inrett hennes rum i just turkos, grönt, vitt och rosa.


Men känns inte Alvas ugglesamling lite ensam?




De två vänstra har jag sytt själv, den i mitten kommer från Lilla tussilago, den högra från Lageraus och den pyttelilla kommer från Lisbeth Dahl


Nej kanske inte..
. Men jag skulle inte tacka nej till den rosa gosedjursugglan, från Ilva, eller varför inte den lilla väskan! Alva är nog i den åldern då hon skulle tycka att det vore kul att få bära runt på sina egna saker när vi ska åka någonstans, och hon äger faktiskt inte en enda väska..

Det är nog det roligaste med att blogga, alltså kontakten man får med alla andra gulliga bloggare och bloggläsare, och trots att man aldrig har träffast i verkligeheten är det ändå som att man känner varandra! Jag måste bara få skriva hur glad jag är över att så många kikar in här varje dag och lämnar så fina kommentarer, och även om jag inte hinner svara på alla kommentarer ibland så uppskattar jag varenda en!

Men nu när jag ska försöka kombinera min datortid med att både hinna blogga och starta upp min försäljning av grafiska tryck till barnrummet kommer det nog att bli lite glesare med inlägg här i bloggen, jag måste försöka ta mig tid att rita lite också hur mycket jag än älskar att blogga! När jag var mammaledig med Alva tyckte jag att det var minimum att uppdatera typ tre gånger per dag, sen började jag jobba igen och är nöjd om jag hinner med ett inlägg per dag. Nu när jag vill starta eget också vet jag inte riktigt hur jag ska hinna allt, men det får bli ett senare problem..

Kommentarer
Postat av: ZANDRA - AUGUSTIFAMILJEN

Åh va roligt att höra, och det är ömsesidigt! Halkade in från en sån där bloggtopplista och fastnade direkt :) Superfin blogg!

2011-07-28 @ 20:12:07
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Postat av: Ida

Det är så skoj att följa din blogg! Tittar in fler gånger/dag men det är för att jag är mammaledig nu. Tråkigt med färre inlägg men förstår! Spännande att du ska starta eget, du är så duktig!

2011-07-28 @ 20:45:48
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Emma

Som egen företagare får man tyvärr prioritera bort bloggandet ibland, men det är det värt. Har inte ångrat mig en dag sedan vi startade vårat företag, även om man måste slå knut på sig för att hinna allt vissa dagar =)

Lycka till =)

2011-07-28 @ 20:52:16
URL: http://emmabloggat.blogspot.com/
Postat av: Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Jättefina verkligen :) Ska du köpa nån? Det är ju verkligen Du :)

2011-07-28 @ 20:52:21
URL: http://idamli.blogg.se/
Postat av: Helena

ja han kan när han vill :) Men visst luktar den himmelskt god. jag får nästan alltid en kommentar från nån när jag har den på mig att jag luktar gott :)

2011-07-28 @ 22:25:09
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Puh, ett inlägg om dagen räcker väl långt och väl! Jag tänker på alla bloggar man försöker hinna med att läsa och är glad om där bara är ett om dagen ;) brukar dock alltid kika favoriterna först och där hamnar din såklart! :) ska bli kul att se dina grafiska tryck! Förresten så kom jag på hur man kan sätta ihop bilder i PS. Skapa ett nytt vitt ark (så stort som du vill ha bilderna i bloggen, jag kör width 660 i min blogg), och sen klickar du bara på Place under arkivfliken och väljer vilka bilder du vill ha! :)



Kram!

2011-07-28 @ 23:57:58
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Mli - Husägare & barnlängtan ♥

Du är med i min blogg idag, "bara" för att jag älskar din blogg :)

2011-07-29 @ 20:48:58
URL: http://idamli.blogg.se/
Postat av: Veera

Jag är jätte glad att jag vann bilar tävlingen och jag har en pojke som också är jätte glad.. :)



Vad kul att du ska starta försäljning, spännande.



/Veera

2011-07-30 @ 10:18:10
URL: http://hemmahosveera.blogspot.com
Postat av: AnnSofie

Hej, hej!



Brukar titta in hos dig varje dag! Älskar också ugglor och det är så roligt att se hur du inreder. Tänkte tipsa och äffaren Accessorize. Fínns den där du bor? Om inte gå in på deras hemsida www.accessorize.com och titta under kids - bags & purses och gifts - stationery. Där hittar du massor av roliga ugglegrejer!



Kram från AnnSofie

2011-07-30 @ 19:47:13
Postat av: kela

åh vilka härliga! Signe har jag faktist ingen matta till sitt kommande rum änn....kanske det kan bli en uggle matta :-) Håller med om att det är härligt med bloggar. och man får ju så många bra tips och ideer om både det ena och det andra :-D

2011-08-02 @ 21:54:32
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/
Postat av: sandra

Älskar ugglor lika mycket som du. Ha ursöta väskor som du skulle gilla...Jag inreder min dotters rum lika som du har ser jag...



///sandra

2011-11-20 @ 21:09:35
Postat av: Madde

Vad vore livet utan ugglor? :) Superfin blogg och superfina ugglor! Jag syr själv ugglor och det är nog en av de roligaste sakerna man kan sy eftersom möjligheterna är oändliga :) Kika gärna in under "cochise design" i menyn om du är intresserad :) Ha det bra!

2012-02-28 @ 16:49:59
URL: http://cochise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0