Enkelt sytips!

Publicerat: 2011-07-10 Kl: 15:24:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |




Dessa fina bodys med regnbågsmönster köpte jag på Lindex i höstas, men då Alva i princip slutade med bodys då hon började använda storlek 86 har de knappt blivit använda. Det tyckte jag var himla synd då jag verkligen älskar det fina mönstret, så jag gjorde helt enkelt så att jag klippte av bodysarna och sydde om dem till tröjor!

Det var verkligen superenkelt och tog exakt 23 minuter från det att jag började plocka fram symaskinen till båda tröjorna var klara. Anledningen till att jag vet så exakt är för att Andreas tog tid, han anklagade mig för att alltid säga "det tar bara tio minuter" när jag sätter igång med ett projekt som alltid slutar med att det tar en timme eller två hehe.. Men under de 23 minuterna hann jag 1. upptäcka att undertråden var slut. 2. Spola 3. Upptäcka att övertråden tog slut medans jag spolade. 4. Leta mig fördärvad efter en ny övertråd bara för att upptäcka att det inte fanns rätt färg 5. Avlägga några svordomar om symaskinen som alltid trasslar, så med tanke på det så tycker jag att det gick rätt snabbt..




Tröjorna efter! Jag gjorde bara så att jag sicksackade nederkanten och sen vek jag in och sydde en raksöm. Jag har typ noll sykunskaper så det blev lite hackigt och snett då jag aldrig sytt i trikå förut, men jag blev ändå väldigt nöjd och nu kommer de att komma till användning! Synd att jag inte kom på det i höstas bara för det lär ju vara för små inom några månader..




Så här fin och glad blev iallafall Alva i en av tröjorna! Hon fick välja själv och valde den röda.



Sen tänkte jag bara tipsa om att de flesta av mina traderaauktioner avslutas ikväll, så skynda fynda! Akutionerna hittar ni här! Nu ska jag skynda mig ut igen så att jag inte missar någon sol, när som helst kan ju det dåliga vädret komma..


Trackback
RSS 2.0