I slalombacken!

Publicerat: 2011-01-06 Kl: 17:10:50 | I kategori: Utomhus |






Finns det något godare än att grilla korv och dricka varm choklad utomhus?



Se upp i backen!


Vad skönt det är med en röd dag mitt i veckan så att pappan i familjen kan vara hemma och hjälpa till att underhålla en viss liten bustjej! Idag har vi verkligen gjort äkta familjeutflykter också och vi startade med att besöka slalombacken här i närheten. Vi bor nog max en kilometer ifrån den och jag har även vuxit upp i nästan samma område, trots det har jag varken åkt slalom eller pulka på säkert femton år. Men nu ska det bli ändring på det, och idag susade jag ner för backen på en stjärtlapp medan killarna i gänget åkte snowskate! Vi hade väl planer på att dra runt Alva nedanför backen i hennes pulka, men hon somnade nästan på en gång i vagnen och sov under hela besöket. Det var nog tur för vädret var inte det bästa med både snö och kyla, och vi hann ju med att både åka lite grann samt grilla korv och dricka varm choklad! Jag täljde till och med min egen grillpinne och kände mig nästan som en scout!

Kommentarer
Postat av: Mickan

Härlig dag ni verkar haft. Jag är också lite sugen på att ta en pulka ur förrådet och gå och åka lite någonstans. Men nu är det för mörkt...

2011-01-06 @ 18:10:02
URL: http://angel-like.com
Postat av: Ida

Mysigt! Vi har oxå en backe här i närheten och såg att det tom var bilkö dit idag...

2011-01-07 @ 12:59:33
URL: http://chictbyida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0