Svar på frågor om Alvas rum!

Publicerat: 2011-01-23 Kl: 10:06:00 | I kategori: Hemma hos oss - Alvas rum GAMLA LÄGENHETEN |


Jag har fått väldigt många frågor den senaste tiden om vart jag har köpt vissa prylar till Alvas rum, så jag tänkte samla alla frågor här i samma inlägg! Många av frågorna har varit från läsare utan egen blogg, och då svarar jag alltid i kommentarsfältet i samma inlägg, men det kan ju vara lätt att missa svaret där!




Ugglorna är hemmasydda (helt snea och knövliga om man kollar nära men tur det inte syns på korten..) och tyget har jag köpt på Olssons tyger. Det fanns både i rosa, turkost, rött och grönt om jag minns rätt. Jag gjorde bara så att jag klippte ut delarna (se bild nedan) och zickzackade fast dem på framstycket, sen sydde jag ihop fram och bakstycket (först med zickzack och sen med raksöm) och stoppade dem sen med vadd. Jag kan typ bara sy gardiner och kuddfodral annars så om jag klarade att sy så kan nog de flesta klara det!




 

Gungelefanten har jag köpt från Bestkids.se, men den finns tyvärr inte kvar längre. Märket på elefanten är Kids Company har jag dock precis upptäckt på en pytteliten lapp bak på elefanten så nu kan jag svara på det till alla som frågar!



Vimplarna är från Åhlens men jag har klippt bort flera av bitarna och sytt dit egna tyger som jag gillade bättre!


 


Molngardinen har jag sytt själv av Gunilla Axens tyg, och det finns att köpa i meter på flera olika webshopar, själv har jag köpt det på Designbutiken här i Umeå

 

Den prickiga mattan kommer från MIO, jag köpte den i våras men den finns fortfarande i butik, iallfall här i Umeå!

 


Det fina ALVAtåget har jag fått många frågor om. Det har vi köpt (eller det var faktiskt Andreas som hittade det och tyckte vi skulle köpa det till Alva så jag kan inte ta åt mig äran) i en leksaksbutik i Stockholm som jag inte minns namnet på men märket på tåget är Vilac.



Molnboxarna har jag pysslat ihop superenkelt genom att limma fast molnen (köpta på tradera sök på moln + scrapbooking) på boxarna som är köpta på Lagerhause


Jag fick även frågan för några dagar sedan om jag kunde tipsa om bra butiker där man kan köpa fina inredningssaker till barnrummet! Här i stan tycker jag om Designbutiken (allt med moln), Sagolika ting (det hörs nästan på namnet hur fina leksaker de har) och Mio (fina möbler och en del saker från tex Jabadabado.

Jag gillar att pyssla och sy saker själv, men annars beställer jag mycket på internet. Bra butiker är tex barnvänligt.nu (mycket ugglor och annat roligt) modelmini.se, lekvira.se (därifrån är Alvas lilla bord och stolar köpt) och bestkids.se men det finns verkligen hur många bra webshopar som helst!

Kommentarer
Postat av: Linnea Granström- Ebbas Mamma

Tack så jätte mycket!



Åh så mycket fint i pysselväg du gör i söta Alvas rum :) Jag älskar också ugglor, moln så min lillatös rum går i samma "tema" eller vad man ska säga :)

2011-01-23 @ 10:25:13
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Lilla Alva har så fint rum! Och det är så roligt att få bra tips .. tex att limma fast små moln på förvaringar. Det hade jag inte själv kommit på :)



Roligt också att läsa att du bor i umeå, det har jag helt missat. Där har jag min lillebror och hans sambo :)



Kram!

2011-01-23 @ 10:43:32
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Ida

Instämmer att det finns hur många bra webshoppar som helst! Tiden försvinner lätt när man sitter här och klickar sig fram =)

2011-01-23 @ 10:49:47
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Jag undrar var de fina uggle-ljuslyktorna kommer ifrån?

2011-01-23 @ 12:57:11
Postat av: Mickan

Du har gjort så fint i hennes rum. :) Älskar allt! :)

Kramar

2011-01-23 @ 13:41:11
URL: http://angel-like.com
Postat av: Jenny

Hennes rum är underbart fint =) när min mamma kom med Novas gardin i dag så upptäckte jag att det är en likadan som Alva har i sitt =)

2011-01-23 @ 16:45:35
URL: http://jennynystrom.blogg.se/
Postat av: ELINOCHALVA

Jojjo: Ugglelyktorna har jag köpt på Lagerhause, superfina och Alva älskar dem lika mycket som mig :)

2011-01-23 @ 17:22:32
Postat av: Mamma till C

Jag undrar om du fortfarande kommer ihåg vad den fina runda mattan heter från mio :)? samt pris på den, helt underbar =)

2011-03-14 @ 10:39:21
Postat av: JOLINE&MIO

Du är fantastisk! Jag måste sno idén om att sy egna ugglor. Har ju en liten... fetish för ugglor ;)

2012-01-19 @ 12:57:51
URL: http://familyforever.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0