En kreativ kväll!

Publicerat: 2011-01-14 Kl: 21:57:43 | I kategori: Teckningar & Illustrationer |




Detta köpte jag igår under min "spontana shoppingrunda", två ritblock och ungefär miljoner Promarkerspennor.




Detta pysslade jag med igår kväll, min första teckning på flera år! De två älvorna hittade jag på internet, dock svartvita och utan bakgrund så jag målade av dem och ändrade lite grann samt lade till bakgrund, stubbe och svampar. Jag kan alltså inte ta åt mig hela äran själv, men jag ville mest testa mina nya pennor och komma igång igen med tecknandet! Men jag har mycket att lära om skuggning och nyanser märker jag..

Jag har alltid älskat att få vara kreativ på något sätt, jag ritade och målade jättemycket när jag var yngre och när jag blev äldre har det blivit på andra sätt. För några år sedan hade jag en period då jag målade tavlor, jag har sytt, pysslat och skapat lite allt möjligt. Men den senaste tiden har jag blivit så himla sugen på att börja rita och teckna igen. Jag har alltid ritad mycket djur och figurer, typ gulliga djur med stora ögon och söta älvor, och det är det jag känner att jag vill fortsätta med, passar väldigt bra i barnrummet också!

För att komma igång lite grann beställde jag några fina promarkerspennor( ok det blev ganska många men jag var så peppad på att få rita igen.. ) och igår kom de äntligen så att jag kunde sätta igång. Jag märkte dock direkt att jag beställt alldeles för få färger så det blev ännu några fler under min shoppingrunda. De senaste veckorna har jag bara suttit med mina gamla blyertspennor och vanligt papper, men jag har haft massor av roliga idéer som snurrade omkring i huvudet så det är lika bra att försöka teckna ned allt på papper innan jag har glömt bort det igen!

Jag har startat en kategori som heter Mina teckningar & Illustrationer, så förhoppningsvis fylls den på lite grann under den kommande tiden om jag får någon tid över att teckna! Synd att jag inte kan använda Photoshop och illustrator för isåfall skulle jag nog göra massor av barnposters också! Men det får bli ett projekt framöver att lära mig, det känns som nödvändiga program att kunna om man vill illustrera. Isåfall skulle drömmen vara att kunna sälja lite posters i framtiden! Och om ingen vill köpa får jag väl hänga alla i Alvas rum..


Kommentarer
Postat av: Mathilda - Unique & Fabulous

hoppas du får en bra fredag! :) puss

2011-01-14 @ 22:14:39
URL: http://mpeterssons.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Vad duktig du är! Jag gillar också att pyssla ... men jag har så dåligt tålamod. Vill att saker och ting ska gå snabbt och dessutom bli perfekt, haha! Men det projekt jag ska börja med nu så fort tid finns är att göra en spis till Edvin av ett gamalt sängbord ... :)

Kram!

2011-01-15 @ 08:57:07
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Åh vad roligt att du har införskaffat Promarkerspennor, det har jag varit sugen på att prova ett tag. Vad vacker teckning du gjort! :-)



Kramar

2011-01-15 @ 09:33:04
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Mickan

Ååh, så fint! Duktig du är. Jag vill gärna ha en. ;)



Tack så mycket. Så snällt av dig. :)

Kramar

2011-01-15 @ 11:00:39
URL: http://angel-like.com
Postat av: lashnoblom

jisses vilken snygg en bild ju.. du borde verkligen satsa på att sälja posters ;) om de är så där söta köp man ju självklart :D

2011-01-15 @ 17:52:27
URL: http://lashnoblom.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej svejs! Har länge tänkt köpa promarkerpennor jag med, bara för att testa, för alla säger ju att de är så bra ochroliga att rita med, men det finns ju en uppsjö olika. Är du nöjd med dina och vart har du betsällt dem ifrån i så fall? Tack för svar. Mvh /Lina

2011-11-02 @ 20:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0