spegel spegel på väggen där..

Publicerat: 2011-01-03 Kl: 16:37:31 | I kategori: Alva 0 -1 år |


-Varsågod kompis, vill du inte ha min tub?


Det är nog inte så stor överraskning att Alva gillar speglar och har gjort det sen hon bara var någon månad gammal, det är nog spännande för de flesta bebisar. Men hemma hos oss finns ingen helkroppsspegel som går ända ner til golvet som Alva kan sitta framför själv, tur då att det finns en hel spegelvägg hemma hos mormor och morfar! Jag undrar om hon försår att det är hon själv i spegeln eller om hon tror att det är en liten kompis? Gulligt är det allafall hur hon sitter och pussar och pratar med spegeln!

 

Idag vägrade Alva att somna nu på eftermiddagen då hon vanligtvis sover sin andra sovstund för dagen, så vi får se om vi lyckas hålla henne vaken ända fram till nattningen och håller tummarna för att hon sover bättre på natten än vad hon gjort den senaste tiden. Jag vet inte om det är tänder på g eller någon utvecklingsfas (för något måste man ju få skylla på..) men den senaste tiden har hon väckt oss (eller mig för Andreas sover som en stock) i princip varje timme hela natten, så nu börjar jag bli less på att aldrig få sova åtminstone några timmar i rad. Det var inte så många veckor sedan vi drog ned antalet sovstunder på dagen från tre till två, så vi får se om det går att dra ner ytterligare till bara en gång. Ni som har barn som sovit dåligt på natten, hur gjorde ni för att få bättre nätter? Alla tips mottages tacksamt..



Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Så gulligt det är när de blir som uppslukade av sig själva, hihi. Min Meja speglar sig i allt, brukar stå De är söta de små!



Vad fint halsbandet var här nedanför med o vilken tjusig bild på Alva som nyårsfin. :-)



Har inte hunnit med att kommentera tidigare så det fick bli flera flugor i en smäll. ;-)



Jättebra skrivet, i år satsar vi stort på våra drömmar, heja oss!

2011-01-03 @ 19:02:28
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
Postat av: Emma

Tyvärr har jag inga tips till dig (än)! Men jag förstår att det är jobbigt för er & lilla Alva att inte få sova då man behöver de. Hoppas du får något bra tips & att de ordnar sig för er!



Alva är en sån himla söt tjej & att se henne sitta och prata med spegelbilden gör ju att man smälter ; - ) Så gulligt! Men tänkt så roligt att prata med spegelbilden!



Avis jag blir på dig då du säger att du jobbar på H&M. Det har varit en dröm ända sedan jag varit liten.. Men jag har inte kommit så långt med den drömmen! Hihi!



Önskar er en mysig kväll & att ni får sussa gott inatt!



Massa Kramar till er

2011-01-03 @ 19:37:53
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Ida

Ellie är ju inte så stor än men jag kan som förskollärare tipsa om att hon kanske kan sova endast förmiddag eller eftermiddag. Men kanske lite längre sovtid då istället. På de flesta förskolor sover barnen efter lunchen så det kunde kanske vara bra att sova på eftermiddagen för att få in de rutinerna, så underlättar det sedan. Det är svårt med sovtider för många har jag förstått då barn ändras hela tiden och det är ju såå jobbigt när man inte får sova på natten! Hoppas det ordnar sig!



Söt hon är vid speglen!

Kram

2011-01-04 @ 15:03:05
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj det blev visst flera kommentarer...

2011-01-04 @ 15:10:43
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej, jag brukar kika in på din blogg då och då, och jag tycker den är rolig att läsa. Eftersom mina intressen också är inredning och barnkläder så blir jag inspirerad av dig. Dessutom har jag också en liten Alva som är en månad yngre en din Alva.

Tänkte bara nämna att när jag märkte att min Alva började sova oroligt på nätterna så flyttade vi henne till sitt eget rum. Hon sov mycket bättre efter det. Och jag också efter tag, för den första tiden så gick jag in till henne stup i kvarten för att se så hon hade det bra. Men nu sover vi alla mycket bra.

Ha det gott!

2011-01-05 @ 10:51:58
Postat av: ELINOCHALVA

Therese:



Tack så mycket för din snälla kommentar, vad glad jag blir att du blir inspirerad av min blogg och gillar den!



Tack för tipset om eget rum, vi har funderat på det ett tag men nu när hon sover så dåligt tyckte jag att det känns så jobbigt att måsta kliva upp så mycket på nätterna till hennes rum, men vad skönt att höra att din Alva sov bättre av eget rum, vi ska nog ge det ett försök! kram Elin

2011-01-05 @ 21:51:14
URL: http://elinochalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0