Lite sovstatus..

Publicerat: 2011-01-25 Kl: 10:09:00 | I kategori: Alva 1 - 2 år |





Alva livar upp i sin härliga velourdress från Lindex!


Nu har Alva sovit i sitt eget rum i två veckor ungefär och jag måste säga att jag tycker att vi sett vissa framsteg. Den första veckan vaknade hon nog lika många gånger som vanligt, men nu i helgen hände det som vi väntat på i ett år - Alva sov hela natten utan ett knyst! Jag vaknade av mig själv och  märkte att det hade börjat ljusna ute, bara det kändes jätteovanligt då det alltid är kolsvart när vi stiger upp. Så jag kollade på klockan och upptäckte att den stod på 7.50, och från Alvas rum var det fortfarande knäpptyst. Hon brukar vakna vid 6.30 ungefär i vanliga fall, så när klockan blivit 8.15 var jag tvungen att smyga upp och kolla så att hon andades, och då hade hon på något vis krypit ihop vid fotändan av sängen och låg och sov där, det var så himla gulligt för annars ligger hon rätt still när hon sover. Inte förrän klockan var 8.30 vaknade Alva, så både jag och Andreas fick sovmorgon! Men det var faktiskt min tur egentligen så jag låg kvar i sängen en timme till medan pappa och dotter fick leka själva.. Dock har de här två senaste nätterna inte varit så roliga då vi har blivit väckt flera gånger, men det känns ändå positivt att vi nu vet att hon kan sova hela natten helt själv!

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Jag är också så van att vakna om nätterna så jag brukar vakna till vid typ 4 även om Nicole ännu sover i sin säng.

För varje morgon känns det som att jag åldrats ungefär 10 år...



Men vad skönt att A sov så bra hela natten!



Kram

2011-01-25 @ 10:21:45
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad härligt att höra!!!

Så fin dress hon har, passar verkligen henne!

2011-01-25 @ 10:52:21
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: Caroline

Skönt att hon kunde sova hela natten, sånt uppskattas! Tyckte det var så mysigt att gå in till Leia på morgonen och titta när hon sov på alla möjliga konstiga sätt. Numer vill hon bara sova i vår säng, har antagligen att göra med att lillebror sover i vårt sovrum eller nåt.



Ha en fin dag! Kram

2011-01-25 @ 11:32:20
URL: http://uppsalamamman.blogspot.com
Postat av: Linda

Va söt klänning & dotter du har :)

2011-01-26 @ 09:04:20
URL: http://liiiindanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0