Pulkautflykt

Publicerat: 2011-01-11 Kl: 14:26:29 | I kategori: Alva 0 -1 år |








Idag har det varit jättefint väder här i norrland, lite sol och bara några få minusgrader. Snart kommer väl snöstormen tillbaka så vi passade på att vara utomhus så mycket som möjligt. Jag drog iväg Alva på pulkan en sväng, det blev både frisk luft och lite styrketräning i en smäll då det var rätt så tugnt i uppförsbackarna medan Alva låg och njöt och kollade in omgivningen. Efter det blev det en promenad med vagnen också så att Alva fick sova en stund, och nu har vi precis komit in i värmen.

Det är så himla tråkigt här hemma just nu då precis alla jag känner som har småbarn har börjat jobba eller plugga igen så Alva får mest hänga med oss vuxna. På torsdag är det dock öppna förskolan som gäller men det är bara en dag i veckan och vi har sex till dagar att försöka aktivera oss, tack gode gud att vi upptäckte Busplaneten. Vi ska bara äta mellis sen bär det iväg dit igen för tredje gången på en vecka, perfekt för Alva med lite liv och rörelse!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är bra att öppna förskolan finns.När jag var hemma med barn nummer 1 var jag ofta på vår öppn skola.Men sen la de ner det.Det är kul när man har vänner som är hemma samtidigt,men som du säger ,sen när de börjar jobba då känns det lite ensamt.Kram & ha en trevlig kväll.

2011-01-11 @ 17:12:01
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Jannie

Underbara bilder!

Hon är ju så jäkla söt!Ha en härlig dag!Kram

2011-01-12 @ 09:57:46
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Jasmin gravid vecka 36 med lilla Milo

Guuuu så söt hon är, jag vill äta upp henne!!! :)

Super mysigt med pulka, så ledsen att jag inte kunde följa med ut i år med Ossian och Alicia :(



Nästa år blir det många sånna utflykter för oss, är en riktig utflykts människa :)



P.s älskar din stil på Alva!! d.s

2011-01-12 @ 11:11:56
URL: http://jasminsnall.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! :)

Alva ser så härligt mysig ut!

Kram

2011-01-13 @ 10:13:02
URL: http://fruhorn.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0