Paketet med barnkläder innehöll..

Publicerat: 2011-02-11 Kl: 12:30:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |


.. jättefina kläder från JNY design!

 

 

Allt på bilden betalade jag runt femhundra för, och då var det även med tre plagg till som jag inte orkade fota som jag tänkte ge bort eller sälja, en jeanskjol, byxa och en mössa

 


Fyra par långärmade tröjor i fina färger och mönster, den med stjärnor blev favoriten!



Jag älskar den gula klänningen med matchande bruna tights! Den blå t-shirten får dock ligga kvar i garderoben till en eventuell framtida lillebror och den röda bodysuiten kanske får åka upp på tradera, tycker det är så jobbigt att byta blöja med just den modellen även om den var väldigt fin!


Tre par tights, gissa vilka jag gillade bäst ;)


Paketet med kläder som jag hämtade ut åt Alva tidigare i veckan var en beställning från JNY design. Jag har beställt kläder därifrån förut och blev så himla nöjd förra gången med deras hemliga paket, så jag var bara tvungen att göra en till beställning nu när de fått in paketen i Alvas storlek som ofta är slut. Till samma pris som ett plagg kostar i vanliga fall får man ett paket med fem stycken hemliga plagg istället. De kommer från tidigare kollektioner och kan ha småfel, men de är ju så fina så jag tycker inte att det gör någonting, och samtidigt är det lite spännande också att öppna paketet och inte veta vad man får!

De flesta plaggen var lite stora för Alva just nu, tröjorna i storlek 86 är lite större i storleken än klänningarna som sitter perfekt. Så är det i och för sig nästan alltid när jag handlar kläder till Alva, jag köper ganska sällan plagg som hon behöver just nu eftersom hon redan har så mycket kläder redan i garderoben, så det blir nästan alltid att jag köper ett nummer större som hon kan växa i. Så har det varit ända sedan Alva var nyfödd och jag redan hade köpt en hel byrå full med kläder i storlek 50 - 62 innan hon föddes, så jag har alltid legat ett steg före kan man säga ..

Men nu det slut med barnklädesshopping på riktigt då jag börjar jobba igen om två veckor och inte kommer att ha tid över för så mycket "vi åker ner på stan och shoppar för att vi inte har något annat att göra". Däremot är jag väldigt sugen på att köpa lite nya kläder till mig själv och har planer på en heldag för mig själv just innan jag börjar jobba med både frisörbesök och tid att gå och prova kläder. Något annat jag inte kommer att ha lika mycket tid med när jag börjar jobba igen är bloggen, för nu kan jag sitta och blogga och pyssla på när Alva sover på dagarna vilket jag inte kommer att kunna göra sen lika mycket. När jag kommer hem på kvällarna efter att ha jobbat i åtta timmar kommer jag nog att vilja ägna all tid jag kan med Alva, men jag hoppas såklart att ni som läser vill fortsätta följa bloggen ändå trots lite sämre uppdatering!
 
Trackback
RSS 2.0