Lite paket till sjukstugan!

Publicerat: 2011-02-17 Kl: 12:53:00 | I kategori: Shoppat till Alva |





Tre fina klänningar och ett par Bobuxtofflor med ugglor på. Eller katter om man frågar Alva, mjao mjao sa hon när hon såg dem..



- Men mamma har inte jag ganska många klänningar redan, hur tänkte du nu?



Ett paket med böcker damp ner i brevlådan, Alva älskar Molly och kände igen henne direkt!



Man måste ju provläsa direkt såklart! Notera att det nya soffbordet kommit på plats, bilder kommer senare och vi blev supernöjda!


Här hemma råder sjukstuga fortfarande, stackars Alva är så himla förkyld och febrig med rinnande snor och ögon. Det är tur att alvedonen funkar så bra, från att bara ligga i min famn och grina blir hon helt plötsligt sitt vanliga jag och pratar och kryper runt och petar på allt. Under en av Alvas pigga perioder kom posten med massor av paket till oss, precis vad vi behövde och det är tur att Alva gillar att öppna paket lika mycket som sin mamma.. Böckerna hade jag beställt från Barnens bokklubbs bokrea så de gick på mellan 20 - 60 kr per bok vilket känns som ett lagomt pris! Nästa vecka börjar väl bokrean i butikerna också så då ska vi såklart vara med och fynda!

Annars har jag råkat komma in i en Traderaperiod efter att inte ha köpt något där på flera månader, så det blev några superfina klänningar och ett par splitternya tofflor från Bobux till mindre än halva nypriset. Alva har ju egentligen redan ett par bobuxtofflor med apor på, men efter att ha letat ihjäl mig efter dem i över en månad har jag insett att de verkar vara borttappade för gott, och att vara utan dem går inte heller nu när vi har testat och upptäckt hur bra de är (skinntofflor överhuvudtaget alltså, det spelar mig ingen roll vilket märke dom har). Nu ska jag bara få tid över någongång att lägga ut lite av Alvas kläder också på tradera så att jag får igen lite av alla pengar jag slänger bort på kläder..

Kommentarer
Postat av: Lisa

Söta kläder! Hoppas hon blir frisk snart :)

2011-02-17 @ 13:00:10
URL: http://lisawalker.se
Postat av: Mickan

Vilka fina kläder och roligt med böcker. Jag håller med Alva om att ugglorna på tofflorna ser ut som katter. :D

Hoppas hon kryar på sig snart!



Hehe, tackar tackar. :) Ja, det är ju inget bra att träna när man är förkyld. Du får ta det när du frisknar till istället. :)

Kramar

2011-02-17 @ 13:37:18
URL: http://angel-like.com
Postat av: Jannie-mamma till Victor

Tusen tack snälla sötaste du!Vilken härlig kommentar du lämnade.Värmer ska du veta!

Ja fy fan rent ut sagt,vilka dagar det här har varit.Fruktansvärt verkligen!

Men ÄNTLIGEN är vi hemma o skatten mår bra!



Stackars lilla Alva då.Eländes förkylningar då.

Men hon ser pigg o lika söt ut ändå!

Va lustigt!Vi fick precis hem(igår) vårt första par Bobux.Vilka underbara skor!

Nu måste jag läsa kapp mig vad jag missat här vännen!Massa kramar o TACK än en gång

2011-02-17 @ 15:31:39
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: ♥ Anna S

Vilka härliga färgklickar till Alvas garderob.

Tänk om man själv vågade sig på lite mer färg o mönster.

Blir mest grått, svart o vitt tyvärr.

Jag är också periodare på Tradera :).

Kram

2011-02-17 @ 15:42:14
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: marih

Vilken underbart fin blogg och söt dotter!!

2011-02-17 @ 21:22:07
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Bettan

Så mycket fint ni fick med posten, perfekt med lite böcker när man är sjuk. Hoppas att hon snart är frisk igen, tror nästan att var och vart annat hem lider av hemsk vårförkylning.



Kram!

2011-02-17 @ 22:04:25
URL: http://haradso.blogspot.com
Postat av: Malin S

Det var de mest underbara klänningar jag sett! Jag höll tummarna att de skulle finnas i butik men blev slokörad när jag läste att det var Tradera. Lyckost dig och Alva som får insupa de fantastiska mönstren & färgerna. Jag är verkligen en sucker för barnkläder som de här! Känns som att du lider av samma sjukdom ;)



ha en myspysig helg trots förkylning!

kram

2011-02-18 @ 21:24:37
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0