Färgglada klossar!

Publicerat: 2011-12-08 Kl: 21:45:00 | I kategori: Barnprylar |





Bilder lånade från Barnparadiset.se, Mokkasin.com och Abcleksaker.se




Jag hade tänkt att vara klar med alla julklappar vid det här laget eftersom jag inte kommer att ha tid att springa på stan när vi flyttar, men jag har fortfarande bara köpt julklappar till Alva. Jag försöker komma på vad jag ska köpa till resten av familjen och släkten men springer bara på ytterligare fina prylar till Alva istället, så typiskt.. Men när jag kollar på vad jag har köpt hittills så är det inga leksaker utan mer just prylar, så jag kikade runt lite på nätet efter klossar vilket jag tror kommer att passa Alva utmärkt.

Och när jag ändå ska köpa klossar så letar jag självklart efter de som är mest färgglada och fina, både roligt för Alva och fint i barnrummet är min melodi! Här ovan ser ni dem jag valde mellan i slutet! Först tänkte jag beställa de fina husklossarna från Mokkasin, men sen blev det ändå de färgglada från Barnparadiset eftersom min mamma ändå skulle beställa en julklapp till Alva därifrån och då kändes det lika bra att beställa tillsammans. Sen beställde jag även en liten bilbana i trä. Och en virkad apa. Och ett födelsedagståg. Ja jag vet då vem som kommer att få flest paket av tomten i år (fast födelsedagståget är ju såklart en födelsedagspresent i januari!)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för alla underbara tips på leksaker och kläder! Det är precis sånt jag själv gillar att titta efter! Ja, och köpa ibland också ;) Gillar att mycket går att handla i onlinebutiker, vilket förenklar för oss som inte bor i städer. Även om jag är "pojk-mamma" och mycket är "flick-tips" så blir jag ändå otroligt inspirerad av din fina blogg :) Kram

2011-12-08 @ 23:49:47
Postat av: Jenny

Angående julklappar till din familj och släkt... Presentkort, presentkort, presentkort ;) Annars förenklar ju önskelistor en väldig massa. Så slipper man sitta där på julafton med en massa saker som man tänker "jaha...tack?" när man får.

2011-12-08 @ 23:52:08
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Måste få fråga vart ni köpt namntåget. Hittade ett ställe, men deras lok var inte så fina =(

2011-12-09 @ 00:01:03
URL: http://bluevelvet.nu
Postat av: Jessica A

Judit stod jämte mig nu när jag läste här och hon såg direkt alla klossarna och sa "kossar, jag vill ha" så nu får jag väl kanske köpa det. Har inte köpt nåt alls till henne än - tänkte ju vänta tills det nya rummet är klart :)

ha en bra helg,

kram j.

2011-12-09 @ 12:38:00
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Sv; Hmmm, hittar bara födelsedagståg. Ville ha ett med Vegas namn som Alva har. Men du kanske har köpt ett vanligt tåg och vanliga träbokstäver och målat dom själva?

2011-12-09 @ 12:45:16
URL: http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0