Fylld tacopaprika

Publicerat: 2011-08-16 Kl: 13:10:00 | I kategori: Mat & bak |


Är det någon fler än vi som har en massa tacofärs över efter helgens tacos? Då måste jag bara tipsa om det här enkla receptet som vi brukar göra ganska ofta här hemma, fyllt tacopaprika! Originalreceptet är gjort på qournfärs som vi också alltid äter här hemma då Andreas är vegetarian, men det funkar säkert på vanlig köttfärs också.





Haha ni skulle se hur det såg ut när jag tog ut plåten och skulle fota de fina paprikorna.. Två stycken hade ramlat omkull och röran ramlat ur, det är himla tur att jag inte har en matblogg..


Det är verkligen superenkelt för oss som inte är så bra på att laga mat och inte vill stå mer än tio minuter vid diskbänken. Jag gjorde bara så att jag hackade lite grönsaker och fräste upp, och sen tillsätter man tacofärsen, en creme fraiche med smak samt lite valfria bönor. Tärna ur paprikorna och fyll med röran, sen in i ugnen!

Originalreceptet kommer från Arla och ser ut så här, men jag tillsatte som sagt lite extra grönsaker för att fylla ut då vi inte hade så mycket tacofärs. Fast sen så visade det sig ändå att två paprikor var dåliga och inte kunde användas så det blev ändå en massa röra över. Ja ja, så kan det gå..


4 port


4 st paprikor
1 burk à 400 g kidneybönor
150 g quorn färs
2 dl Arlaköket lätt crème fraiche tomat&basilika
1 påse tacokrydda
2 st vitlöksklyftor

Gör så här:

Sätt ugnen på 250°. Skär av ett lock på paprikorna och kärna ur dem. Skär också bort lite i botten så att de står stadigare. Skölj bönorna i kallt vatten och låt dem rinna av. Blanda bönor, quorn, crème fraiche, tacokrydda och vitlök. Fördela röran i paprikorna och lägg på locken.
Gratinera i mitten av ugnen ca 15 min. Servera med sallad.


Ät och njut!

Kommentarer
Postat av: Michelle & GirlZen

Mums ser gott ut. Får lov att testa någon dag men då men köttfärs.

2011-08-16 @ 15:48:56
URL: http://MsDemoch.wordpress.com
Postat av: boosse

verkar ju supergott! så andreas är vegetarian, är själv vegan så det gillar jag :)

2011-08-16 @ 16:59:29
URL: http://boosses.blogg.se/
Postat av: Elin

Ser gott ut :)

2011-08-16 @ 18:22:35
URL: http://klaraochjag.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Mm, enkelt och gott! :)

2011-08-16 @ 22:28:41
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0