En pyjamas eller två..

Publicerat: 2011-08-14 Kl: 22:56:00 | I kategori: Barnkläder - I Alvas garderob! |




Favoritpyjamasen just nu kommer från Åhlens märke Varför Därför och invigdes nu i helgen, så himla fin! Både pyjamasen och Alva då såklart..


Sen Alva var riktigt liten har jag haft lite dille på pyjamaser och alltid tyckt att vi har för lite av just dessa. Vilket såklart innebär att jag på något konstigt sätt alltid tycker att det är just pyjamaser som måste inhandlas när inget annat står på inköpslistan. Jag vet att det beror på att Alva kräktes ner sina pyjamaser hela tiden när hon var pytteliten så att de alltid låg i tvätten när kvällen kom, men det var ju faktiskt över ett år sen. (och man kan ju faktisk sova i vilket plagg som helst men som nojig förstagångsmamma så fattade jag inte det då..)

Den här veckan har vi fått in jättefina pyjamaser på jobbet som jag först lade undan till Alva, för "pyjamaser behövs ju alltid här hemma typ". Eller inte. Innan jag köpte hem dem så kollade jag i Alvas garderob ifall hon har några pyjamaser som passar till hösten då hon haft kortärmade hela sommaren, och det visade sig såklart att hon har fem stycken varav två helt nya. Och nån i tvätten också.. Så det blev inget inköp denna vecka, de blir ju inte smutsiga på samma sätt som vanliga kläder heller så nu känns fem stycken plötsligt som lite onödigt.




Höstens pyjamassamling. Inte bara 1-2 stycken som jag trodde..


Nu blir det väldigt mycket shoppinginlägg här i bloggen känner jag (även om jag faktiskt inte shoppat dessa just nu..) när jag började förbereda lite inlägg. Alla dagisytterplagg jag köpte till Alva i veckan ska fotas, samt att jag kom hem med en påse kläder idag från jobbet då vi har haft clubdagar vilket gör att man alltid passar på att handla lite extra då personalrabatten blir så bra. Sen har jag vunnit världens finaste klänning till Alva på tradera som jag bara måste visa.. Ja ni hör ju, jag låter helt galen.. Men jag jobbar ju åtta timmar per dag med kläder och shopping så det är svårt att inte ha det som intresse, jag skyller på en arbetsskada..




Här har sötnosen lagt sig på soffan och låtsassover, då kniper hon igen ögonen och låtsassnarkar högt..
Trackback
RSS 2.0