Fåglar till ett pysselprojekt

Publicerat: 2011-04-14 Kl: 20:31:00 | I kategori: Pyssel / DIY |




Fåglar från B a g e r i c a, man får välja själv vilka tyger man vill ha och jag tog ett blommigt och såklart ett rosaprickigt!



Dessa lovebirds kommer snart att få flytta in i Alvas fågelholk!


Dessa två fina fåglar fick jag hem nu i veckan, jag har beställt dem till mitt kommande pysselprojekt som jag har haft planer på i några månader men aldrig haft tid att göra - nämligen en fågelholk till Alvas rum! Jag har sett så många superfina hemmapysslade fågelholkar på styleroom som jag blev inspirerad av. Tyvärr har inte tiden räckt till den senaste tiden till något pysslande, men för att ge mig en spark i baken gjorde jag en beställning på fåglarna som ska pryda fågelholken! Jag tänkte bara göra den av en kartong och sen klistra på några fina papper, jag ska bara bestämman mig för vilka färger och mönster den ska ha. Bilder kommer såklart i bloggen när den är färdig!




Sen var det ju en viss person som hellre ville riva silkespapperet som fåglarna var inlindade i i småbitar!  Ignorera gärna Alvas oljiga hår, hon har lite torr hårbotten som vi läste nånstans att man skulle behandla med barnolja, så vi smörjde in håret när hon badade. Fast trots att vi sen tvättade håret efteråt flera gånger så ser det oljigt ut, stackarn..


Rösta gärna på Alvas rum i tävlingen om Sveriges snyggaste barnrum, här!

Kommentarer
Postat av: Helen

Fina pippisar jag har oxå letat och letat efter en fågelbur/holk att sätta tänderna i till Ronjas rum. Ett tips att få bort oljan ur håret är att schamponera i torrt hår och sen skölja ur.

:)

Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Såna fåglar är väldigt söta o lätta att göra, gjorde själv till Meja när hon låg o magen o jäste. :-)

2011-04-14 @ 21:49:57
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Vilka söta fåglar! Gillar också dom fågelholkarna .. åh jag längtar tills torpet står klart och man får börja inreda!! Har så många idéer om barnrummen :)

Kram

2011-04-14 @ 21:56:26
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Coquina

Fina =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där om du gillar kaffe =)

2011-04-14 @ 23:06:55
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Nilla - Blogg and Babies

Vilken kul idé, vad man önskar att man hade massor av tid över för pyssel!



Kram

2011-04-14 @ 23:57:45
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Jannie-mamma till Vicor

Men så söta!O vilken rolig idé!

Ser fram emot att få se resultatet senare.Stor kram

2011-04-16 @ 14:52:35
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0