Alva och Mimmi

Publicerat: 2011-04-13 Kl: 21:06:00 | I kategori: Alva 1 - 2 år |




Trots att jag nu har jobbat i över en månad så har jag inte riktigt hunnit vänja mig vid att inte vara med Alva hela tiden. Det känns lite konstigt att vardagen pågår här hemma utan mig och att jag missar en massa av hennes utveckling, samtidigt som jag trivs på jobbet och vi har väldigt mycket att göra hela tiden vilket gör att det mesta av tankarna på dagarna ägnas åt just jobbet. Men då och då under dagen så kommer jag ändå på mig med att fundera på vad dom sysslar med där hemma och längtar lite grann. Då är det ju tur att Andreas tagit en massa bilder och kunde visa mig när jag kom hem! Nästan att det känns som att jag också varit med..



Bäst att göra lite snöbollar och sitta i snön innan den har tinat bort!



- Miimmi mjaaao säger Alva när vi ska till farmor och farfar

Alva älskar verkligen djur, både hundar och katter är populära. Vi står ofta och kollar genom fönstret för att se om vi ser någon hund gå förbi, och utomhus så är det "gå efter hundägare " som gäller när vi är ute på promenad. Alvas farmor och farfar har en katt som heter Mimmi som Alva såklart älskar, men Mimmi har varit lite avvaktande mot Alva och mest legat under sängen eller hållit sig i bakgrunden när vi varit där. Fast det hindrar i och för sig inte Alva, hon brukar lägga sig på golvet i sovrummet och peka in under sängen och peka på Mimmi. Men hur som helst, jag blev så himla glad när jag såg dessa bilder då Alva fått klappa på Mimmi och verkligen fått leka med henne för första gången för jag vet hur glad hon blev! Synd bara att jag missade det men jag har en känsla av att jag kommer att missa ganska många "första gången" från och med nu.



Snökakor kan man såklart också göra själv.. Jag misstänker i och för sig att det är Alvas farmor som gjort dom, men jag låtsas att det är min smarta dotter!



Snart kan man gå själv!


Jag måste bara få tacka alla er som röstat på Alvas rum i tävlingen om Sveriges snyggaste barnrum, jag blir så himla glad över alla era gulliga kommentarer och era röster! Tävlingen pågår ända till den 26 April och man kan rösta en gång per dag så vi kämpar på :)


Kommentarer
Postat av: Elin

Härliga bilder på er söta lilla tjej!



Kram

2011-04-13 @ 21:45:02
URL: http://elinpels.blogg.se/
Postat av: Dessi - Home and desire

Vilka underbara bilder! Har ni fortfarande snö?

2011-04-13 @ 22:40:41
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: linda-mamma till Tyra

jag känner likadant! Men jag lovar, man vänjer sig. Hjärnan och kroppen kommer ikapp så småningom.



Jag är alldeles för blyg för att lägga upp en länk på bloggen till programmet...men gå in på TV4 och klicka dig fram till Trinny & Susannah så ligger senaste avsnittet där...

2011-04-14 @ 08:49:46
URL: http://www.minbebis.com/blogg/lindaochtyra
Postat av: Sandra

Jag förstår att det känns konstigt att inte vara med henne hela dagarna. Vilja är 4 veckor snart och jag funderar redan på hur jobbigt det ska vara att inte få tillbringa dagarna med henne. Kram Sandra

2011-04-14 @ 11:21:27
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Annica

fin blogg. ;)

2011-04-14 @ 14:44:35
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett engelsk-språkigt tv-program? Äger du ett husdjur som varit med i någon tv-reklam? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-19 @ 16:51:21
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Louismargrete

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2011-09-01 @ 10:56:57
URL: http://louismargrete.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0