Smart tjej!

Publicerat: 2010-10-23 Kl: 13:26:08 | I kategori: Alva 0 -1 år |


Det är inte klokt så bra minne en bebis verkar ha, de små rackarna! I Alvas rum har det stått ett ljusfat med två stenhjärtan i fönstret, och av någon anledning har de hamnat i ett hörn på golvet. Alva har såklart fått upp ögonen för dessa hjärtan eftersom hon inte får leka med dem, och kryper därför fram till dem hela tiden och ska smaka lite. Nu kan jag inte svara på varför jag inte bara tagit ut dem från hennes rum, men för några dagar sen när hon fick tag på dessa hjärtan igen gömde jag dom lite diskret bakom några böcker i hennes hylla, och lade några cdskivor ovanpå så att de inte skulle synas. Men vad hände idag så fort vi satte oss på mattan för att börja leka? Jo Alva kryper såklart fram till bokhylla, börjar gräva bakom cdskivor och böcker och blir väldigt nöjd när hon hittar vad hon söker! Gullungen ♥



hmm, här minns jag nog vad mamma gömde..



yes I found it!



Hehe mamma fattar inte hur smart jag är..


Resten av förmiddagen har mest ägnats åt det tråkigaste som finns men som man ändå gör varje dag, nämligen åt att städa. Eller mer "småplock" skulle man kunna säga för jag hann aldrig så långt som att dammsuga och dammtorka. Jag förstår verkligen inte var alla småsaker och skräp kommer ifrån nu för tiden! Jag brukar ta en runda varje dag där jag plockar undan i varje rum sånt som bara ligger fel men ändå är det tusen nya saker varje dag, det hamnar leksaker, nappar, skedar och Alvas kläder och sockar i alla skrymsen som finns. Men nu hoppas jag att alla saker ligger kvar på sin rätta plats i minst ett dygn till..

Snart kommer Andreas hem från jobbet och då ska vi åka ner en sväng på stan, jippi säger jag!

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Hahaha vad smart hon är lilla gullgrisen!!

1-0 till Alva :)



KRAM

2010-10-23 @ 18:15:43
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0