Sjukstuga

Publicerat: 2010-10-17 Kl: 14:25:47 | I kategori: Allmänt |


Oj vad man glömmer bort att uppskatta vissa små vardagliga saker som är lätt att ta för givet när man har det varje dag. Som att inte ha ont någonstans eller få sova på nätterna. När jag var gravid de sista månaderna och knappt kunde gå så sa jag till Andreas att jag längtade till våren då jag skulle kunna röra mig utan att ha ont, och då skulle jag minsann börja jogga också! Han skrattade nog lite åt mig för jag är verkligen inte någon sportig tjej och har inte joggat typ sen gymnastiken i skolan, men i somras var jag faktiskt ute och joggade några gånger bara för att bevisa att jag kunde, men jag upptäckte att jag mer är en promenera-tjej.

Igår kväll började både Andreas och Alva att snora och hosta, så nu är vi mer eller mindre däckade alla tre, stackars lillgumman som precis hunnit bli frisk från sin förra förkylning. Eftersom jag knappt fick någon sömn igår natt pga min feberfrossa hade jag hoppats på mer sömn inatt, men det var ju bara att glömma, en snorig hostig bebis som inte kan andas med nappen i munnen sover inte så jättebra.

Ni som får sova på nätterna utan att bli störda kan uppskatta det lite extra imorgon bitti när ni vaknar :)
.
Så här såg vår natt ut inatt.
.
20.20 Alva somnar!
21.30 Alva vaknar och äter ersättning (som hon brukar vid 21.30-22)
22.00 Alva har fortfarande inte somnat om som hon brukar göra direkt
22.15 Alva har spytt ner sig, har typ inte hänt på flera månader men tror det var pga hon är sjuk
22.45 Vi lyfter över Alva i vår säng för hon vill inte sova, Andreas går och lägger sig i soffan för Alva tog hans plats
23-00.15 Alva grinar i sömnen ca varje kvart
00.15-01.30 jag och Andreas byter plats i soffan så att jag också kan försöka sova, jag lyckas sova ca 30 min
01.30 Alva får ett hysteriskt gråtanfall, vi hjälps åt att suga näsan och trösta, jag lägger mig i sovrummet igen så vi kan hjälpas åt
01.45-ca 5.00 Alva grinar i sömnen ca varje kvart varav 3-4 gånger hysterisk ledsen så man får ta upp och vagga annars ligger vi bara och buffar och stryker
5.00-5.30 jag lyckas somna ca 20-30 minuter hallelujah!
5.30-6.30 samma som resten av natten
6.30-7.00 tror jag lyckades somna ca 20 minuter igen
7.30 Alva vaknar, Andreas går upp med henne vid 8 så ligger jag kvar och halvslumrar ett tag till, tur att det är söndag så att han inte var tvungen att åka till jobbet direkt!
.
Nu ligger Alva och sover, och egentligen borde väl jag också ligga och vila. Men att sova på dagen har jag i princip aldrig kunnat göra hur trött och sjuk jag än är, jag kan ligga och blunda i flera timmar men somnar aldrig. Så jag njuter av lite egentid istället, en kopp te och någon dokusåpa!
.



Idag har vi gjort lugna aktiviteter som pussel och läsa böcker!



När man är sjuk får man ha pyjamas hela dagen. Och leka med sånt man inte får leka med i vanliga fall, som den fina speldosan Alva fick i doppresent!

Kommentarer
Postat av: madde

ler när jag läser ditt inlägg,jag gillar åxå att promenera men ibland hinner.. orkar jag inte och då sitter jag hellre och bara ÄR och njuter i soffan(tänk innan man fick barn kunde man sitte många sånna stunder men nu är de lätträknade) med nått gott,tror det viktigaste är att man rör på sig lite och sen gör det man tycker känns bäst kram

2010-10-17 @ 16:48:16
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: linda-mamma till Tyra

stackars liten...hoppas hon mår bättre snart! Och det är klart man får ha pyjamas hela dagen när man är sjuk :)

2010-10-17 @ 20:58:47
URL: http://linmackblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0