En mammas upptäckter

Publicerat: 2010-10-08 Kl: 16:47:20 | I kategori: Vardag |


Dagen har som sagts spenderats utomhus, i sandlådan och i Gammliaskogen närmare bestämt. Jag har nyligen upptäckt hur himla tidskrävande det är att klä på en bebis ytterkläder nu när kylan har gjort entré. Det som tidigare har varit

"på med body och kanske ta med en kofta i skötväskan"

har helt plötsligt bytts ut till

"på med body byxa strumpor tjockare strumpor fleecebyxa kofta fleecejacka vanlig jacka överdragsbyxor skor halsduk mössa och vantar och bäst jag tar med ett extra ombyte ifall hon fryser".

Inte konstigt att jag är försenad jämt nu för tiden.

Jag har även gjort en annan upptäckt de senaste veckorna, nämligen hur mycket jag inte tycker om sand. Den är verkligen överallt. Jag är en sån tjej som hellre ligger och solar vid poolen än vid havet när jag är utomlands, just för att jag ska slippa all sand som alltid letar sig in under kläderna och är omöjlig att bli av med. Så det är väl själklart att jag har fått en dotter som är väldigt fascinerad av sand och gärna häller den över sig själv.

Rätt gott verkar hon även tycka att det är!




Kul med sand tycker Alva                                              ...  men inte mamma

Frank och Alva åt mest på sina spadar!


Kommentarer
Postat av: linda-mamma till Tyra

haha, känner igen det där med kläderna, tar en evighetstid. Innan jag fått på mig mina skor brukar Tyra ha fått av sig sina, och så börjar man om. Problemet med fotovägg i passagen är att jag är rädd att man kommer för nära, men ett par mindre kort skulle kunna passa. Jag har funderat på att göra en av våra stora väggar i vardagsrummet till en fotovägg, men genom att man formar ramarna som ett hjärta. Såg det i en Mio reklam i våras, vet inte om du sett den? Men vi får se....skulle vilja ta ett par riktigt bra kort i studio på Tyra och ha i vårat sovrum också....mycket som man vill göra....

2010-10-08 @ 21:21:36
URL: http://linmackblogg.blogg.se/
Postat av: Fröken M

åh va kul att du hittade in till mig och ännu roligare att du kommeterade så jag kunde hitta hit ! hoppas allt är bra med er - ha en mysig lördag ! Kram

ps, jag kommer igen :)

2010-10-09 @ 08:21:05
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0