En lyckad middag...

Publicerat: 2010-10-13 Kl: 21:34:35 | I kategori: Mat & bak |


.. blev det idag både för Alva och mig själv! En av mina tjejkompisar flyttade till Stockholm för ett tag sen och idag var hon hemma i Umeå på en blixtvisit, så vi samlades nästan hela tjejgänget och åt middag! Det bjöds på linssoppa och våfflor, och vi hade som vanligt superkul med mycket skratt och roliga minnen som avhandlades. Tyvärr kunde jag inte stanna så himla länge då Andreas skulle iväg på träning vid 21, men det är bara kul att träffas överhuvudtaget nu när det inte finns lika mycket tid till det längre!
.
Alvas middag blev också väldigt lyckad, och lunchen också för den delen! Jag lyckades lura i henne min egen mat både till lunch och middag så vi slapp burkmaten idag. Till lunch gjorde jag en äggröra med potatis, skinka, majs och basilika. Hon åt bara hälften men det är ju ett framsteg iallafall. Till middag serverade jag kycklingen som jag gjorde för nån dag sen som hon då vägrade äta, men idag gjorde jag istället för cous cous, potatismos med mycket smör i som jag liksom gömde kyckligen i, och vilken succé det blev! Hela tallriken renskrapad.
.
Hon gillar smör som mor sin..

.
Mer mat mamma!

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

thanx för snäll comment :) Det är KUL att blogga! Hoppas du kommer gilla´t :) Kram

2010-10-13 @ 22:20:54
URL: http://spiderchick.nu
Postat av: britta Bloggar

Men det kan man ju förstå! Smör är ju mums!

2010-10-14 @ 12:20:50
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0