en fullspäckad dag

Publicerat: 2010-10-07 Kl: 21:27:31 | I kategori: Vardag |


Denna dagen har vi inte spenderat många minuter hemma utan har varit på språng i princip från kl nio imorse fram till kvälllen, så jag hoppas att alla aktiviteter har tröttat ut Alva tillräckligt mycket för att hon ska sova lite extra bra inatt!

Direkt på morgonen begav vi oss till Öppna förskolan för lite lek och sångstund. Man ser hur bebisarna som är lite äldre än Alva riktigt rör sig och diggar till musiken och jag hoppas att Alva snart kommer att uppskatta musik lite mer hon också! Tyvärr hade jag råkat boka tid hos BVC redan klockan halv elva, så vi hann inte med något fika på Öppna förskolan idag utan fick ge oss ut i regnet igen för att hinna dit i tid.

Det är helt otroligt hur många nya skills man har lyckats lära sig som nybliven mamma, allt kan göras med bara en hand med en skrikig bebis under andra armen.

"Äta lunch med en hand samtidigt som man tröstar en ledsen bebis, packar skötväskan och byter blöja " -inga problem.

"Springa i regnet med vagnen för att inte komma försent till BVC och samtidigt prata i mobilen och försöka vända tillbaka ett paraply som vänt sig ut och in i blåsten" - inga problem.

Det senaste lyckades jag för övrigt med idag.

Väl framme på BVC endast 3 minuter sena fick vi sitta och vänta i en kvart innan vi fick komma in. Vi har inte varit där på 3,5 månad så jag tyckte att det skulle bli väldigt spännande att kolla vikt och längd, det har ju hänt ganska mycket de senaste månaderna om man säger så. Hon väger nu stadiga 9880 g, en ökning på 1,5 kg sen vi var där sist. Längden hade ökat med 6 cm och låg nu på 72 cm, stora tjejen! Men hon följer sig kurva exakt och det är ju huvudsaken! Men inte så konstigt om man är lite ledsen på natten, det kanske är växtvärk hon har.

Efter BVC och en snabb lunch hemma med bara en hand tog vi en promenad ner till stan för att spendera resten av dagen med min fina kompis Moa. Vi har känt varandra vi var små och har alltid superkul ihop, precis vad man behöver efter en natts dålig sömn.

Eftersom vädret var uselt satt vi inne hela dagen och pratade och kollade på gamla repriser av Top model och Project runway. Alva var rätt nöjd hela tiden, och när hon somnade i Moas säng så passade jag på att lägga mig i Moas nya supersköna schäslong från Boom. Ville knappt kliva upp därifrån, och jag kände mig lite sugen på att införskaffa en liknande till vår nya lägenhet!

Kvällen avslutades hos min mormor och morfar där hela släkten var bjudna på ärtsoppa och pannkakor, mums!



Alva tyckte inte att Top model var tillräckligt intelligent för henne, hon föredrog en bra bok istället!

..En minut senare fick dock boken känna på hennes hårda nypor och blev lite sönderriven..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0