Första julfikat

Publicerat: 2010-11-28 Kl: 16:38:34 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |




Söta glöggmuggar från Lagerhause

Överraskande gott med pepparkakor och brieost!

Alva fick nöja sig med majskrokar men var glad ändå!

Så mysigt med alla tända ljus, jag älskar dessa ugglor från Lagerhause

Nu har vi precis ätit oss mätta och belåtna på årets första julfika! Tomas och Nina var förbi oss en sväng för lite glögg och juliga godsaker. Jag hade gärna bjudit på något hembakt, men det fanns ingen tid till det och som tur är så säljer Ica både lussebullar och pepparkakor! Egentligen ska man väl kombinera pepparkakor tillsammans med blåmögelost, men det är inte någon favorit här hemma så vi testade en ny variant för i år - pepparkakor med brieost! Det fick högsta betyg av mig, jag skulle nog ha kunnat äta upp hela osten själv om jag orkat.. Det blev bara en kortfika då Tomas skulle vidare på hockey, men vi hann iallafall ha trevligt en stund och Alva fick visa hur duktig hon blivit på att krypa och ställa sig upp själv, samt försöka dra av Nina hennes sockar..

Kommentarer
Postat av: Emma

Heej vännen!



Vilken mysig eftermiddag ni haft tillsammans med kära vänner. Låter sååå smaskigt med brieost till pepparkakan. Åh jag som inte får äta ; - )

Muggarna var supersöta samt ugglorna. Måste kika in på Lagerhause snart!



Wallstickers är verkligen en KUL grej för att piffa upp ett barnrum. Måste kika vidare på just den grejen.



Sv: Tack för ditt tips ang. skötbordet på badkaret. Lutar åt att vi gör ett inköp! Men varianterna över badkaret är väl stabila & så? Du kanske har ett märke att rekommendera oss?



KRAAMIS & fortsatt mysig advent

2010-11-28 @ 19:37:37
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Britta Bloggar

Åh vad mysigt! Brieost och pepparkakor alltså.. hmm får nog prova, det är ju gott med stilton...

2010-11-28 @ 21:13:10
URL: http://brittabloggar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0