Första advent!

Publicerat: 2010-11-27 Kl: 22:47:52 | I kategori: Hemma hos oss |




Vi hade visst inga tändstickor hemma så jag kunde inte tända första ljuset imorse som jag tänkte..



Julgardinerna och kuddarna jag sydde för snart 10 år sen har fått hänga med varenda jul..





Lilla änglafamiljen i glas får stå framme så länge Alva inte kan klättra, men det är bara en tidsfråga för nu är det nära!



Jag älskar ljusstaken från Cult design som jag fick av min mamma för flera år år sedan. Plattorna har jag köpt i flera olika färger så att man kan mixa och matcha efter säsong!

Äntligen är det första advent, som jag har längtat i år efter att få julpynta! Sen Alva föddes har jag börjat känna mig så himla huslig, och jag längtar redan tills nästa jul då Alva nog kommer att vara tillräckligt gammal för att vi ska kunna baka pepparkakor och lussebullar tillsammans. I år blir det nog dock inget julbak, men några sorters julgodis ska jag försöka hinna göra för att kunna bjuda våra gäster på här hemma på julafton! Julpyntande tjuvstartade jag med i fredags då jag hellre vill ha tid till att mysa tillsammans hela familjen idag, det tar mycket längre tid än vad man tror att stryka julgardiner och dukar och sätta upp alla julstjärnor.. Men mysigt blev det, jag älskar att tända alla stjärnor och lyktor på morgonen när vi kliver upp i mörkret!


Kommentarer
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Åh så mysigt :)

2010-11-28 @ 13:57:25
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Anna S

Blir ju avis på dig som är så huslig och pysslig och som har så fint hemma! Duktiga du!



Kram o god natt

2010-11-28 @ 22:08:56
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Gud så fint ni har det!!

2010-11-29 @ 16:26:26
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0