En bok till Alva

Publicerat: 2010-11-08 Kl: 18:30:00 | I kategori: Shoppat till Alva |




Första julklappen  - Plask plask boken


Sådär, då var den första julklappen inhandlad - till Alva såklart!
I veckan fick vi ännu ett paket från en bokklubb jag gått med i, nämligen Lilla Svalan. Man fick två böcker och spelande badleksaker för bara några tior vilket jag såklart inte kunde motstå.

Alva kommer väl att ha ett helt bibliotek innan hon ens hunnit fylla 2 år om det fortsätter i den här takten..

Men nu är det stopp på böcker ett tag då alla välkomstpaket  från klubbar har kommit så nu har vi böcker att läsa för ett tag framåt. För Alva verkar det dock inte spela någon roll hur många böcker hon har, hon kan lyssna på sin favoritbok om och om igen! Egentligen hade jag inte planerat att ge någon av böckerna som juklapp men vi kan lika gärna spara den stora ljudboken med fiskar tills dess så har vi den julklappen avklarad, Alva fyller ju ett år i januari så det kommer bli en del presenter framöver.

Känner vi Alva rätt så kommer hon dock att tycka att presentpapperet och snöret är det roligaste..

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vi har också börjat med julklappar. Skönt att ha det gjort tidigt iom att vi har både jul och två barn som fyller år i slutet på december/början på januari.



Sv: Tekakorna är smarriga. Kika in mitt arkiv bakning. Där finns receptet. :-)

2010-11-08 @ 21:11:06
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Haha.. det är verkligen så ! Egentligen skulle man kunna göra kor och grisar av kottar och barnen skúlle vara minst lika glada. I 9 av 10 fall tror jag vet är familj och omgivning som hetsköper leksaker bara för att det är kul eller gulligt.

I jul får viggo bara någon enstaka julklapp av C och mig ( han lär få i överflöd ändå av restan av familjen ) så vi sätter in pengar på hans konto istället... Som dy säger - papper och snöre kommer ändå vara favoriten :)

2010-11-08 @ 21:43:54
URL: http://frokenmela.se
Postat av: ♥ Anna S

Gick inte att kommentera inlägget om åkpåsar.

Min grannkompis har Stroller Bag Folklore Rose och den är sååå snygg!! Skulle gärna ha en men det tar emot att lägga 1000:- på en åkpåse...



Krya på lilla Alva-gumman!



Kram

2010-11-08 @ 21:47:34
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Mickan (tävling pågår!)

Roligt med böcker. :)

Bra att ha någon julklapp inhandlad. Jag har inte börjat köpa några än.



Varsågod. Då håller vi tummarna för att vi får smaka. :D Jag har ett till chokladtips i bloggen förresten. Det kanske inte finns några kvar nu för det tar slut snabbt men lagret fylls på då och då så knepet är att kolla sidan ofta. :P



Kram

2010-11-08 @ 22:01:17
URL: http://angel-like.com
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Böcker är alltid bra :)

2010-11-09 @ 11:52:31
URL: http://lising.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0