Första julmiddagen!

Publicerat: 2010-12-17 Kl: 23:12:59 | I kategori: Högtider (Jul, Nyår, Påsk, födelsedagar) |


 

Igår kväll var vi bjudna hem till Tomas och Nina på julmiddag, en tradition som startade förra året och som vi hoppas kommer att fortsätta varje år! Den stora skillnaden var dock att förra året var jag höggravid medan Sune var nyfödd, och i år var det full fart på både Sune och Alva! Men de är jättesnälla båda två, så vi slapp en vält julgran som jag annars var lite orolig för då vi kom dit och möttes av en jättefin gran med glaskulor som stod mitt i vardagsrummet. Det blev en otroligt trevlig kväll med både julmustvälkomstdrink och supergod mat, den första julmaten på året är ju alltid den bästa då man inte ätit det på ett helt år!  Då vi har två vegetarianer i gänget bjöds vi även på västerbottensostpaj, vegetarisk jansson och svampomelett, så vi behövde definitivt inte gå hem hungriga. Efter middagen blev det dags för en jultävling som jag och Andreas tyvärr inte vann, men vi tar revanch nästa år istället!

 

Alva somnade lite senare än vanligt vilket gjorde att vi höll tummarna för sovmorgon (allt efter klockan 7) här hemma imorse. Men det kunde vi ju glömma såklart. Andreas och Alva klev upp, men efter en stund hörde jag att dom kom in i sovrummet igen. Det enda jag hann tänka var


- neeej låt mig sova..

 

men sen upptäckte jag att de kom med frukost på sängen vilket gjorde att jag genast piggnade till såklart ♥

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Ida

Vad mysigt, tradtioner är härligt! Kanske du kan införa frukost på sängen som tradition oxå =)

2010-12-18 @ 13:20:48
URL: http://chictbyida.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Mums vad gott med julmat.

Jag kommer inte äta någon förrän på självaste julafton.



Hihi gulligt och mysigt med frukost på sängen!



Kram

2010-12-18 @ 20:09:23
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0